קיי־טי־אם 390 Enduro R מושק בישראל
ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את 390 Enduro R, דגם חדש אשר מסמל את חזרת המותג לפעילות מלאה ובעוצמה רבה. 390 Enduro R נועד לרכיבת שטח אגרסיבית הודות לשימוש במכלולי קצה וארגונומיה הדומה מאוד לעולמות אופנועי האנדורו, בכלל זה משקל קל וחישוקים גדולים. עם זאת הוא מציע דו־שימושיות בולטת עם היכולת לשמש גם כאופנוע יום־יום.
KTM 390 ENDURO R נכנס עמוק לשטח הטכני. אופנוע השטח קשוח ועתיר יכולות, אבל גם דו־שימושי ומתאים לג'ונגל העירוני. KTM למעשה נכנסת לסגמנט חדש בשוק הדו־גלגלי עם דגם בעל מתלים ארוכי־מהלך, גלגלי 21/18 אינץ', לוח מחוונים TFT מינימליסטי חדש ויכולת לנתק את מערכות הבקרה האלקטרוניות.
ל־KTM 390 ENDURO R גוף צר מאוד הודות למכל דלק מתכתי בנפח תשעה ליטרים ופירינג המיועד לרכיבת שטח אמיתית. הפירינג לא רק תורם למראה הצר והכוחני אלא גם מספק הגנה למכל הדלק ותמיכה לרגלי הרוכבים ברכיבה בעמידה.
הדגם קיבל את הדור החדש של מנועי הצילינדר היחיד של KTM, המכונים LC4c. המנוע תוכנן מחדש עם ראש מנוע ותיבת הילוכים מותאמים לתקן EURO 5.2, ומרווחי הטיפולים ארוכים: אחת לכל 10,000 ק"מ. ראש המנוע החדש הוקטן ותורם להפחתת משקלו הכללי של המנוע. התרמוסטט ממוקם בתוך ראש המנוע כדי לשפר את בקרת טמפרטורת העבודה של המנוע וליצור יציבות תרמית בתנאי רכיבה מגוונים. בראש המנוע נמצאת כעת גם מערכת הזרקת דלק חדשה הממוקמת מול שסתומי היניקה, כדי להפחית את הסיכוי להצטברות פיח ולייצר ריסוס דלק יעיל יותר המייצר שריפה יעילה בהרבה והפחתה בפליטת המזהמים.
תכנון מחדש של תיבת האוויר מאפשר למקם את המנוע גבוה יותר בשלדה לשם הגדלה נוספת של מרווח הגחון של האופנוע. מערכת הפליטה תוכננה מחדש כדי להתאים לערכים החדשים של המנוע, אבל לא רק. היא מצוידת בממיר קטליטי כפול ועשויה מפלדת אלחלד, אשר יחד מייתרים את השימוש בדוד משתיק סופי ותורמים למשקל קל יותר בשני קילוגרמים.
גם תיבת ההילוכים עודכנה עם מהלך קצר יותר של רכיביה הפנימיים. ההחלפות מהירות, קלות וחלקות יותר. לתיבה זו מצמד מחליק קל ומהיר מבעבר, ואפשרות להתקנת מערכת Quickshifter+.
ל־390 ENDURO R שלדת Trellis מפלדה בשני חלקים המשותפת לדגמי DUKE, אך זווית ההיגוי אחרת, משולשי ההיגוי מוגבהים ב־25 מ"מ, והחיזוקים מתאימים לרכיבת שטח. השלדה החדשה תוכננה גם לספק יותר מקום למערכת הקירור ולארגונומיה המתאימה לרכיבה בעיקר בעמידה בשטח.
המתלים בדגם זה כוללים מזלג קדמי מסוג קרטריג' פתוח בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ. את המזלג אפשר לכוון ב־30 שלבי ריבאונד וקומפרשן בהתאם לתנאי הרכיבה והרוכב. גם הבולם האחורי, מסוג WP APEX, כולל כיווני ריבאונד ב־20 שלבים וגם PRELOAD, ובעל מהלך של 230 מ"מ. בקצה המתלים נמצאים חישוקי 21 מלפנים ו־18 מאחור, כשהם נועלים צמיגי שטח קשוחים מסוג Metzeler Karoo 4.
על הבלימה אחראית מערכת בלימה BYBRE עם דיסק קדמי בקוטר 285 מ"מ ו־240 מ"מ מאחור. מערכת זו מגיעה עם תגבור ABS הכולל מצב שטח (ניתוק של הגלגל האחורי) ומתג ייעודי לכיבוי המערכת לחלוטין גם בגלגל הקדמי. מערכת זו תישאר כבויה גם בכיבוי האופנוע, ללא צורך להגדיר מחדש את פעולתה בהתנעה הבאה.
ל־ENDURO R לוח מחוונים TFT חדש בגודל 4.2 אינצ'ים עם ממשק משתמש ייחודי המותאם לגודל המסך הקומפקטי. במסך זה ישנה יציאת USB-C כסטנדרט, ולמסך ציפוי ייחודי להפחתת סנוור ולשיפור הקריאות בשמש ישירה. לוח המחוונים החדש מופעל על ידי מתגים חדשים הכוללים ג'ויסטיק בעל ארבעה כיוונים עם ארגונומיה משופרת ומתגים מוארים. אלה מאפשרים לרוכבים לשלוט בפונקציות של האופנוע כגון תאורה, מחווני כיוון ומצבי רכיבה, וכמובן להתממשק עם תכונות קישוריות שמחברות את האופנוע לסמארטפון של הרוכב באמצעות בלוטות'. לוח המחוונים יציג ניווט שלב אחר שלב, ספריית מוזיקה, שיחות נכנסות ויוצאות ומצב שלט רחוק המאפשר לרוכב לשלוט בטלפון שלו דרך המתגים.
ל־ENDURO R מצבי רכיבה STREET ו־OFFROAD. מצב השטח מאפשר יותר החלקה של הגלגל האחורי בהאצה, מה שמקל את הרמת הגלגל הקדמי מעל מכשולים או החלקת הגלגל האחורי לפי הצורך. ברירת המחדל היא מצב STREET המיועד לשימוש אופטימלי בעיר או בכבישים מהירים. רוכבים המחפשים שליטה מלאה בשטח יוכלו לכבות לחלוטין את בקרת האחיזה (Motorcycle Traction Control) ולהעביר את השליטה לידי הרוכב. מערכת ניהול המנוע זוכרת את מצב הרכיבה הנבחר ושומרת אותו גם בהתנעה הבאה, ללא צורך להגדירו מחדש.
KTM ENDURO R מצויד במערכת ABS דו־ערוצית, בניהול מחשב Bosch 10.3MB.
מחיר: מ־43,990 שקל - מחיר השקה, כולל מע"מ ואגרת רישוי.







