מגה דו
חדשות
אופנועים מיוחדים
לעמוד קודם

אופנוע משנת 1922 הומר לחשמל

07/04/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מי שחושבים שאופנועים חשמליים הם פיתוח מודרני שנהפך לנושא מרכזי בענף רק בשנים האחרונות, בוודאי יופתע לגלות כי אופנועים עם מנועים חשמליים נבנו ויוצרו עוד בתקופת מלחמת העולם השנייה, לפני יותר משמונים שנים. כמובן שלא מדובר באופנועים שיוצרו בהיקף המוני אלא כחלק מפרויקטים מיוחדים. אחד האופנועים האלו יעמוד למכירה פומבית בחסות Iconic Auctioneers בחודש מאי הקרוב.

מדובר באופנוע דגלס (Douglas 2 ¾ ) שנבנה במקור עוד ב-2022 והומר לכלי רכיבה חשמלי ייחודי כעבור עשרים שנים. האופנוע נבנה בעיר בריסטול האנגלית ושודרג על ידי מר פידקוק (Pidcock) מפיטרבורו (Peterborough), ששמו מופיע במסמכים כבעלים הרשמי.

ההמרה מפטרול למקור אנרגיה נעשתה ככל הנראה לא מתוך רצון ליצור אופנוע מהפכני אלא בשל מחסור חמור בדלק בזמן המלחמה. עדיין, האופנוע נכנס לספרי ההיסטוריה כאחד האופנועים החשמליים הראשונים שיוצרו ונרשמו בבריטניה. מארק בריאן (Marc Bryan), נציג של Iconic Auctioneers אומר, כי האופנוע נשמר במצב מעולה ו"נראה בדיוק כמו שהוא נראה ב-1942."

לאופנוע המקורי היה מנוע המותקן בתנוחה אופקית עם שני צילינדרים. בגרסה החשמלית הייחודית שלו, לדגלס שלוש סוללות בעוצמה של שש וולט כל אחת. האופנוע מוצע למכירה עם כמה מסמכים רשמיים, כולל עותק של מגזין האופנועים Motor Cycling מיוני 1942, שבו אפשר למצוא כתבה מפורטת על האופנוע הספציפי. לפי פידקוק, האופנוע עם הסוללות הטעונות סיפק אנרגיה לרכיבות כל היום, ומהירותו המרבית הייתה 28 קמ"ש.

הסוללות מתחברות לשלדה פשוטה שמעוטרת בפנלים חיצוניים שטוחים. לאופנוע שלושה מצבי רכיבה לפי רמת הטעינה, ממש כמו באופנועים או בקטנועים מודרניים שרואים היום. אפשר להפעיל את שלוש הסוללות להעלאת ההספק של המערכת החשמלית מ-6 וולט ל-18, או להפעיל כל סוללה בנפרד.

האופנוע במצב טכני מעולה עם חלקים רבים מקוריים שנשמרו. למרות שהאופנוע היה בבעלותו של אדם אחד ב-15 השנים האחרונות, הוא כמעט לא יצא לכבישים, לכן סביר להניח שצריך להחליף את הסוללות ולבדוק את מערכת ההינע.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן