אופנוע קלסי עם גג למכירה
פריט נדיר ומסקרן במיוחד בהיסטוריה של עולם הדו־גלגלי הבריטי יעמוד במרכז מכירה פומבית בחודש אוקטובר. אופנוע קוואזר (Quasar) הוא אחד הפרויקטים הייחודיים של ענף הדו־גלגלי של שנות השבעים והשמונים, ונחשב עד היום לניסיון אמיץ לשנות את הדרך שבה אנשים חושבים על רכיבה על אופנועים.
את הרעיון הגו מלקולם ניואל (Malcolm Newell) וקן לימן (Ken Leaman), שני רוכבים ומהנדסים חובבים שהתעקשו ללכת נגד הזרם. במקום לאמץ את צורת האופנוע הקלסית, הם פיתחו כלי בתצורה יוצאת דופן - "Feet Forward", שבה רגלי הרוכב פשוטות קדימה בתוך מבנה סגור למחצה. המבנה הזה העניק לאופנוע מראה עתידני, ולרוכב העניק הגנה מסוימת מפני מזג האוויר ושינוי חוויית הרכיבה מקצה לקצה. רבים רואים בו את ההשראה ל־BMW C1, הקטנוע העירוני עם קשת ההגנה שנחשף בתחילת שנות האלפיים. אגב, כיום ב־מ־וו רומזת על חזרה לרעיון, וחברה גרמנית אחרת כבר עובדת על פרשנות עדכנית משלה.
בתחילה בחרו ניואל ולימן במנוע לא שגרתי - ארבעה צילינדרים בנפח 850 סמ"ק מתוך הרכב התלת־גלגלי הבריטי רילאיינט רובין (Reliant Robin), שגם הוא נחשב מוזר. בהמשך שולבו גם מנועים אחרים שנלקחו מאופנועים מאותם זמנים, בהתאם למה שעמד לרשותם. העבודה על הפרויקט הצריכה מאמץ אדיר ויצירתיות, אך חסרה להם התמיכה העסקית הדרושה כדי להפוך את הכלי ללהיט מסחרי. לפיכך הקוואזר נשאר נדיר במיוחד, עם ייצור של 21 יחידות בלבד.
למעשה, יש לספור 22 כלים. רכב אחד נוסף הורכב לאחר מותו של ניואל, והוא זה שיוצע למכירה במכירה הפומבית הקרובה. לדגם זה מנוע אחר - ארבעה צילינדרים טורי מתוך סוזוקי GS850, אופנוע שהתפרסם בזכות אמינותו הגבוהה. לפי בית המכירות Charterhouse, הכלי במצב תקין לחלוטין ואף רכבו עליו עד אולם המכירה, מה שמלמד על איתנותו המכנית.
ג'ורג' ביל (George Beale), ראש מחלקת אופנועים בבית המכירות, תיאר את קוואזר כ"ייחודי ובלתי נשכח". המכירה צפויה להתקיים ב־9 באוקטובר במכירה ייעודית לכלי רכב קלסיים ונדירים. המחיר המוערך הוא 6,000 עד 7,000 ליש"ט - סכום שנחשב מתון מאוד יחסית לנדירותו ולאופי הססגוני של האופנוע. בעבור אספנים וחובבי אופנועים יוצאי דופן, זו עשויה להיות הזדמנות חד־פעמית לרכוש חלק קטן אך בולט מההיסטוריה המוטורית הבריטית.