אורל עובדת על אופנוע סירה מהפכני
אופנועי סירה תמיד עוררו תשומת לב ברחוב. אנשים מחייכים, ולעיתים אפילו עוצרים לשיחה, במיוחד אם בסירה יושב כלב. המותג המזוהה ביותר עם הכלים האלו הוא אורל (Ural), שמאז ומעולם שימר את המראה הקלסי של דגמי גיר אפ Gear Up)). כעת, עם חשיפת דגם Neo 500, החברה פותחת עידן חדש ששם דגש בעיצוב מודרני, במשקל מופחת ובנגישות לרוכבים חדשים.
עיצוב מודרני ושינויים בסירה
דגם גיר אפ נאמן לקווים המקובלים הסטנדרטיים ולגלגלי השפיצים, ואילו ל־Neo 500 שפה עיצובית חדשה בהשראת אופנועי כביש, עם קווים חדים יותר וגלגלי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' עם צמיגי טיובלס. תא הנוסע בסירה קטן מעט מהדגם הוותיק, אך עדיין מרווח מספיק לנוסעים גבוהים. נפח האחסון נותר גדול, עם תא סגור הניתן לנעילה ואפשרות להוסיף מיתקן עליון בעתיד. אוראל מציינת, כי כיסויי הסירה של דגם גיר אפ אינם מתאימים ל־Neo 500 בשל שינויי מידות.
ל־Neo 500 מנוע שני צילינדרים מקבילים בנפח 500 סמ"ק, מקורר נוזל, המפיק כ־35 כוחות סוס ומומנט של 34 ניוטון־מטרים (נתונים שעשויים להשתנות מעט בגרסת הייצור). הוא מחובר לתיבת חמישה הילוכים בתצורה ייחודית - ניוטרל בתחתית וכל ההילוכים מעליו, עם הילוך אחורי נפרד המופעל באמצעות מנגנון בטיחות בכידון. לצד זאת, בלמים מתקדמים ותצוגת TFT אנכית דמוית "מגדל ראלי" מספקים חוויית שימוש מודרנית. בין התכונות הנבחנות לפרודקשן: מצלמת דרך מובנית ושקע USB לטעינת סמארטפון.
חוויית רכיבה ומשקל מופחת
ההבדל הגדול בין הדגמים הוא קלות ההיגוי. הכלי עדיין מאתגר יותר מאופנוע דו־גלגלי רגיל, אך הוא מצריך פחות מאמץ פיזי ונגיש יותר לרוכבים קטנים או חדשים לעולם הסירות. הכלי שוקל 310 ק"ג. תצורת ההילוכים הנמוכה מקלה את הזינוק עם נוסע בסירה, ואילו יחס ההעברה הגבוה יותר מאפשר שיוט רגוע.
נקודת ציון נוספת היא שיתוף פעולה עם היצרן הסיני יינגאן (Yingang), שמייצר לאורל את אופנוע הסירה החדש לפי מפרטיה. בניגוד לדגמי גיר אפ שמיוצרים בקזחסטן, דגם זה יגיע מסין. ההחלטה עשויה לעורר מחלוקת בקרב רוכבים מערביים, אך באורל מדגישים כי הם שולטים בתהליך הפיתוח ובאיכות. החברה מתכננת לקבוע בארה"ב מחיר נמוך מ־15 אלף דולר כדי למשוך קהל חדש, כולל רוכבים צעירים ונשים.
פלטפורמה חדשה ועתיד המותג
אוראל Neo 500 איננו רק דגם חדש אלא פלטפורמה חדשה לחלוטין שמסמלת את עתיד החברה. הייצור הסדרתי צפוי להתחיל בתחילת 2026 לאחר עשרות שינויים ושיפורים שכבר בוצעו באב־טיפוס. אורל Neo 500 מציב את החברה בצומת דרכים אסטרטגית, בין נאמנות למסורת רבת שנים לבין פנייה לקהל חדש המחפש עיצוב מודרני, מחיר נגיש וחוויית רכיבה ידידותית יותר. אם המהלך יצליח, הוא עשוי לפתוח לאורל דרך אל דור חדש של רוכבים שמגלים מחדש את קסם הסירה.