מגה דו
חדשות
אופנועים מיוחדים
לעמוד קודם

מנוע הונדה בתוך אופנוע שטח

25/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

קהילת הרוכבים ברשת הופתעה כשרוכב האנדורו מאט ספיירס (Matt Spiers) פרסם סרטון שבו הוא מנסה לטפס עם אופנוע הספורט סוזוקי הייבוסה (Suzuki Hayabusa) את מכשול "שער הגהינום" (Hell's Gate) ביוטה. מה שנראה תחילה כבלתי אפשרי נהפך למציאות אחרי כמה ניסיונות עקשניים. אבל ההרפתקה גבתה מחיר: בסופו של דבר האופנוע כמעט נהרס לחלוטין, מלבד החלק החשוב ביותר, המנוע.

כשהשלדה והמכלולים כבר לא היו שימושיים, ספיירס וחבריו חשבו על רעיון חדש: לחלץ את המנוע המקורי, שנחשב ליחידת כוח עצומה, ולהכניס אותו אל תוך שלדת הונדה CRF450. מדובר בשידוך קיצוני בין מנוע עוצמתי ששוקל כמעט כמו כל אופנוע השטח המקורי לבין שלדה קלה שמיועדת לשטח. השאלות עולות מיד: איך יחולק המשקל? האם השלדה תעמוד בעומס? ואיך בכלל יתנהג האופנוע בשטח?

ספיירס מצא פתרונות מאולתרים כדי לגרום למפלצת הזו לעבוד. הרדיאטור המקורי של הייבוסה היה גדול מדי, ולכן הוחלף ביחידה קטנה יותר עם התאמות ידניות. מכל הדלק המקורי היה חלוד, ולכן הוא ייצר מכל קטן בהרבה בעזרת שימוש במשאבת הדלק הישנה. זה כמובן מעלה שאלות לגבי טווח הרכיבה, כי מנוע כזה "שותה" הרבה יותר דלק ממנוע שטח רגיל. כמו כן נבנתה תושבת לארגז אוויר מותאם, והותאם מסלול חדש למערכת הפליטה.

אחת המגבלות הבולטות היא מרווח גחון הנמוך בהרבה מזה של אופנוע שטח טיפוסי, מה שעלול להגביל את היכולת לעבור מכשולים. נוסף על כך הפליטה קרובה מאוד לצמיג הקדמי בעת דחיסת המזלג, והדבר מעלה חשש מעשי בשטח. גם יישור השרשרת ואספקת הכוח לגלגל האחורי עדיין מצריכים בדיקות עומק.

למרות כל הקשיים, הפרויקט הוא לא רק הדגמה של הנדסה מאולתרת אלא גם חוויה משותפת לספיירס ולחבריו. הם נוטים לא לעצור אחרי הגרסה הראשונה אלא להמשיך ולפתח, לתקן, לשפר ולנסות שוב. התוצאה היא שילוב של תוכן ויראלי מצחיק ומרשים יחד עם דחיפה של גבולות המכונה והדמיון.

מנוע ספורט של סוזוקי בתוך שלדת מוטו־קרוס לא נועד להחליף אופנועי אנדורו אמיתיים אלא להוכיח עד כמה יצירתיות, עקשנות וקצת טירוף עשויים להפוך רעיון שנשמע מופרך למציאות מתגלגלת, תרתי משמע.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
Building a Hayabusa Swapped Dirt Bike from Start to Finish!
בטעינה...
כותרת
תוכן