ימאהה NMAX זכה בפרס
קטנועים לא תמיד מקבלים את ההערכה הראויה להם. הם לא נוצצים, לא רועשים ולא נועדו להרשים, אבל בכל הקשור להישרדות יומיומית בתנועה עירונית, מחירי דלק וחניה צפופה, קשה להתחרות בהם. בערים כגון מנילה, בנגקוק, טוקיו וברחבי אירופה, קטנועים הם הלב הפועם של הרחוב. אחד הקטנועים שנראה כאילו הוא נמצא בכל מקום הוא ימאהה NMAX (Yamaha).
מי שגר באחת הערים הגדולות כנראה רואה אותו מדי יום ברחוב, ואולי אפילו רוכב עליו. ימאהה הקומפקטי הוא הבחירה המועדפת על שליחים, רוכבים קבועים ורוכבים מזדמנים שמחפשים כלי תחבורה נוח, חסכוני ואמין, בלי יותר מדי רעש וצלצולים, אבל עם מספיק סגנון ותכונות כדי לשמור על חוויית רכיבה מהנה.
קטנוע NMAX זכה גם בהכרה בינלאומית: דגם NMAX 125 Tech MAX, שנמכר באירופה וביפן, קיבל את פרס "הנקודה האדומה" (Red Dot) היוקרתי לעיצוב מוצר לשנת 2025. זה הפרס ה־14 ברציפות מסוג זה שימאהה זוכה בו - הישג מרשים כשמדובר בקטנוע.
פרס Red Dot הוא אחד מפרסי העיצוב החשובים בעולם, והוא מוענק לאו דווקא למוצרים ופיתוחים נוצצים אלא לכאלה שמצטיינים בתכנון חכם ובשימושיות גבוהה. אלו תחומים שבהם NMAX בולט כבר שנים. לדגם הזוכה עדכוני עיצוב כגון תאורת לד חדשה, שלדה חדה יותר ולוח מחוונים TFT חדש. הדגם נועד להיות קל וזריז, אבל גם נוח וסגנוני - בדיוק מה שנדרש לנסיעה עירונית יומיומית.
באסיה, NMAX נהפך לאגדה מקומית: הוא מיוצר באינדונזיה, פופולרי מאוד בתאילנד ובעל קהל מעריצים יציב ביפן. באירופה הוא משמש כתחליף יעיל וזול לרכב פרטי או לתחבורה ציבורית בערים צפופות.
ברוב מדינות העולם, ימאהה נמכר בשתי גרסאות: סטנדרט ו-Tech Max. לדגם המתקדם מערכת ABS דו-ערוצית, מצבי רכיבה (ספורט ותיור), מערכת בלימת מנוע CVT מתקדמת, מתלי משנה אחוריים ולוח TFT בגודל 4.2 אינצ'ים עם חיבור למכשיר חכם. הדגם הרגיל אמנם פשוט יותר, אך יש לו מנוע בנפח 155 סמ"ק - המוכר והפופולרי של ימאהה - עם מערכת תזמון שסתומים משתנה (VVA) וטכנולוגיית Y-Connect.
הזכייה בפרס Red Dot היא הישג חשוב לימאהה, וגם אישור למאות אלפי הרוכבים שבחרו נכון. בעמידה בפקק, בתמרון בין רכבים או בנסיעה רגועה הביתה - בכל אלה NMAX מוכיח שקטנועים יכולים להיות הן פרקטיים והן מגניבים.