מגה דו
חדשות
קטנועים חשמליים
לעמוד קודם

קטנוע חשמלי אורביטר

15/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

ענקית הענף הדו־גלגלי ההודית TVS מייצרת אופנועים וקטנועים לא רק לשוק המקומי אלא גם לרחבי אסיה, אפריקה ומדינות נוספות. בהודו בכל פינת רחוב כמעט אפשר למצוא קטנוע של TVS, נוכחות שמעניקה לה ניסיון שטח שאין להרבה יצרנים אחרים.

כעת החברה מהמרת בגדול על תחבורה חשמלית. הצעד הראשון היה דגם אייקיוב (iQube), קטנוע חשמלי שכבר נעשה פופולרי ומבוקש בשוק ההודי. אבל TVS לא עוצרת כאן. היא משיקה את דגם אורביטר (Orbiter), קטנוע חשמלי שמיועד להפוך את הנסיעה העירונית לפשוטה, נגישה ומשתלמת. במחיר של 1,135 דולרים בלבד, אורביטר הוא מהדגמים החשמליים הנגישים ביותר של TVS, ויחסית למחירו יש לו טכנולוגיות מתקדמות מהצפוי.

לקטנוע סוללת 3.1 קילוואט־שעות, שלפי החברה מספקת טווח של עד 160 ק"מ. המנוע מותקן בתוך הגלגל האחורי ויש לו שני מצבי רכיבה: אקו (Eco) לחיסכון ומצב עוצמה (Power) לזריזות ותמרון בעיר. המהירות המרבית היא 68 קמ"ש, נתון שממקם אותו בבירור בקטגוריית הקטנועים העירוניים.

ורסטיליות ונוחות

ב־TVS השקיעו גם בנוחות הרכיבה. גלגל קדמי בקוטר 14 אינץ' וגלגל אחורי בקוטר 12 אינץ' משפרים את היציבות ומצמצמים זעזועים לעומת קטנועים זולים עם גלגלים קטנים. גובה המושב 76 ס"מ בלבד, והוא מספיק מרווח כדי לאפשר מקום לנוסע נוסף. מתחת למושב יש תא אחסון גדול המסוגל להכיל שני קסדות - יתרון ממשי לרכיבה יומית.

למרות מחירו הנמוך, הקטנוע מגיע עם לוח מחוונים LCD צבעוני הכולל התראות שיחה, הודעות וניווט. אפליקציה ייעודית מספקת את כל המידע החיוני ישירות לרוכב. הדגם תומך בעדכוני תוכנה מרחוק. מערכות כגון בקרת שיוט, סיוע בעלייה והילוך אחורי מוסיפות לתחושת הפרמיום, משהו שאינו רגיל בקטגוריה הזולה.

הקטנוע מתאים בעיקר לרוכבים בערים צפופות. סטודנטים, שליחים וכל מי שמחפש פתרון לתחבורה עירונית זולה ונוחה ייהנו מ־TVS אורביטר. משקלו של הקטנוע 112 ק"ג בלבד, והוא נגיש לרוכבים חדשים עם עלויות תפעול נמוכות במיוחד.

עם זאת יש כמה מכשולים ברורים לאימוץ הדגם מחוץ להודו. תרבות הקטנועים בארה"ב או באירופה אינה חזקה כמו בהודו או בדרום־מזרח אסיה, ורבים מצפים לכלי שמסוגל לנסוע בכביש מהיר. המהירות המרבית מגבילה אותו לרחובות עירוניים בלבד. לכך מתווספים אתגרי תקנים, רשתות שיווק ושירות לאחר מכירה - תחומים שבהם ליצרנים ותיקים כגון הונדה (Honda), ימאהה (Yamaha) או וספה (Vespa) יש יתרון מובהק.

ובכל זאת, אורביטר מוכיח עד כמה הקטנועים החשמליים ההודיים התקדמו בעיצוב וביכולות הטכניות. אם TVS תחליט להביא אותו לשוק המערבי, הוא עשוי לתפוס נישה בערי חוף גדולות ובקמפוסים של אוניברסיטאות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
TVS Orbiter - Always On The Move With You
בטעינה...
כותרת
תוכן