מגה דו
חדשות
קטנועים חשמליים
לעמוד קודם

קטנוע חשמלי באווירת רטרו

28/05/2025
זמן קריאה: 1 דק'

לפני שקטנועים חשמליים היו מגניבים או אפילו קיימים, רחובות מזרח-גרמניה התמלאו ברעש המנוע הייחודי של סימסון שוולבה (Simson Schwalbe). זה היה קטנוע דו-פעימתי, שהוצג לראשונה בשנת 1964 ונהפך במהרה לכלי רכיבה עירוני אהוב עם יותר ממיליון יחידות שנמכרו עד סיום הייצור באמצע שנות ה-80. הצללית המוכרת חוזרת עתה לרחובות, אך הפעם היא שקטה, נקייה וחשמלית.

הכירו את הגרסה החשמלית הראשונה של קטנוע אי-שוולבה (e-Schwalbe First Edition). זאת מחווה עיצובית מרהיבה לאחד הקטנועים הפופולריים ביותר באירופה.

מאחורי הפרויקט עומדת גובקס (Govecs), חברה גרמנית לייצור רכבים חשמליים שהשיקה את הגרסה המדוברת לקטנוע כבר ב-2017 תחת זכיינות רשמית של המותג המקורי, שוולבה. כלומר זה לא חיקוי רטרו אלא הקטנוע המקורי, שנולד מחדש עם סוללת ליתיום בתור הלב הפועם שלו.

למרות שהוא נראה כאילו יצא היישר מתקופת המלחמה הקרה בשנות השבעים, הכלי מודרני לחלוטין. המנוע החשמלי נמצא בתוך הגלגל (in-hub), יש לו בלמי דיסק הידראוליים, תאורת לד ומסך צבעוני עם חיישן יום/לילה. המהירות המרבית היא כ-45 קמ"ש, וטווח הנסיעה על טעינה מלאה הע בין 50 ל-100 ק"מ - תלוי אם מותקנת סוללה אחת או שתיים. אפשר להטעין את הקטנוע ישירות דרך השקע, או להוציא את הסוללות ולטעון אותן בבית באמצעות מטען ייעודי ומעוצב.

אי-שוולבה בגרסתו ה"ראשונה" לא נועד להיות קטנוע עירוני רגיל. הוא אובייקט ויזואלי ששומר על העיצוב המקורי באופן הטוב ביותר, פיסת היסטוריה ניידת והצהרת סגנון לאנשים שמעריכים עיצוב לא פחות מתפקוד. בעליו יחנה אותו מול גלריה, לא מול סופרמרקט.

המבנה שומר על הקווים האלגנטיים של דגם KR51 המקורי, אך עשוי מחומר פלסטי עמיד בצבע אחיד, להבטחה של עמידות גבוהה בפני פגעי הזמן ותחזוקה קלה. כל פרט, מהכרום הדקורטיבי ועד למושב הכפול המרופד, מדגיש את האופי הרטרו של הכלי. גם הקוקפיט נקי ומינימליסטי, ומחזק את התחושה שזה לא עוד כלי תחבורה פשוט לרחובות העיר אלא אמירה תרבותית.

גם ברמת הקיימות ניכרת השקעה: כל הרכיבים מיוצרים באירופה כדי לשמור על שרשרת אספקה מקומית וטביעת רגל פחמנית נמוכה יותר ממרבית הקטנועים התעשייתיים. המחיר, יקר ככל שיהיה, משקף גם את הגישה הזו. ההרכבה מתבצעת בפולין, ורמת הגימור ניכרת עד הבורג האחרון.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן