קטנועים של סגוויי בדרך לאירופה
אופנועים וקטנועים חשמליים נעשו חלק מרכזי בתחבורה האורבנית באירופה. ככל שהמחירים של הדלק הקונבנציונלי עולים לצד העלייה בדאגה לסביבה, רבים בוחרים בקטנועים חשמליים ככלי רכיבה יומיומיים.
כמה גורמים תורמים לבחירה: זמינות, פשטות בשימוש ועלויות הפעלה ותחזוקה נמוכות. קטנועים חשמליים - ממותגים גדולים וקטנים כאחד - צוברים פופולריות. לחברות מוכרות כגון NIU, סיילנס (Silence) או וספה (Vespa) מוניטין חיובי שהן בנו לעצמן במרוצת השנים. בד בבד מיזמים ומותגים חדשים כגון סופר סוקו (Super Soco) או הורווין (Horwin) מייצרים תחרות ראויה.
לאחרונה התברר, כי גם חברת סגוויי (Segway), שידועה בעיקר בקורקינטים ובמכשירי הרכיבה החשמליים הייחודיים שלה, נכנסת לתחום הקטנועים החשמליים באירופה. החברה משיקה שני דגמים חדשים שאמורים להגיע לשוק כבר השנה: E150S ו-E250S.
סגוויי E150S הוא קטנוע קומפקטי שמתוכנן בעיקר לרוכבים עירוניים. עוצמת המנוע החשמלי שלו שוות ערך ל-3.6 כ"ס (2.7 קילוואט). מהירותו המרבית היא 45 קמ"ש - כלי רכיבה מושלם לסביבה אורבנית עם הגבלות מהירות. לקטנוע סוללת ליתיום-יון סטנדרטית שמספקת טווח רכיבה של עד 60 ק"מ. אפשר להרחיב את נפח הסוללה ל-180 ק"מ בעזרת חבילות טעינה אופציונליות.
סגוויי E250S הוא אלטרנטיבה קצת יותר עוצמתית לדגם הקטן. לקטנוע עוצמה חשמלית של 7.5 קילוואט (כ-10.0 כ"ס) ומהירותו המרבית 90 קמ"ש. ל-E250S שתי סוללות ליתיום יון שמספקות טווח רכיבה של עד 110 ק"מ. גם כאן אפשר להרחיב את היכולת של הקטנוע לעד 165 ק"מ בעזרת הוספה של חבילת סוללות.
לשני הקטנועים בסיס טכני זהה: מערכת בלימה ABS דו-ערוצית, בלמים דיסק הידראוליים, מערכת בקרת גרירה ומנגנון נעילת כידון כאופציה ביטחונית. מערכת ההפעלה שמוצגת על מסך צבעוני מספקת גישה לשירותי ניווט ולנתוני רכיבה חיוניים. תאורת לד משפרת את תכונות הבטיחות של הקטנועים בכל מצב רכיבה.