מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

מערכת למניעת תאונות

22/05/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת פיַאג'ו (Piaggio), שבבעלותה מותגים מוכרים כגון אפריליה (Aprilia) ומוטו גוצי (Moto Guzzi), ממשיכה לחדש בתחום בטיחות הרכיבה עם השקת מערכת מתקדמת למניעת תאונות המבוססת על רדאר בתצורת ארבע-ממדית (4D). המערכת, שפותחה על ידי חטיבת פיַאג'ו פסט פורוורד (Piaggio Fast Forward - PFF), נועדה לצמצם את הסיכונים ברכיבה על אופנוע ולהציע לרוכבים שכבת הגנה נוספת בזמן אמת.

המערכת החדשה, הנקראת RAS, מפעילה חיישני רדאר ברזולוציה גבוהה, שמסוגלים לזהות סכנות פוטנציאליות בקצב של עשרות פעמים בשנייה. באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, המערכת מנתחת את סביבת הרוכב ומספקת התרעות מיידיות על מצבים מסוכנים. הגרסה הראשונה של המערכת כבר הותקנה על הקטנוע התלת-גלגלי MP3 עם חיישן אחורי בלבד, אך כעת קיבלה יישום מלא בדגם הדגל החדש של מוטו גוצי, סטלביו (Stelvio).

לאופנוע מערכת RAS מלאה הכוללת ניטור שטחים מתים, סיוע בעת החלפת נתיב, התרעות על התנגשות חזיתית ובקרת שיוט אדפטיבית. המערכת משלבת חיישנים קדמיים ואחוריים ומציגה התרעות בלוח המחוונים של האופנוע ובמראות הצד.

לדברי ז'אן-קלוד קוטאן (Jean-Claude Coutan), סמנכ"ל הטכנולוגיות של PFF, "החיישן הקדמי מזהה התנגשות עם רכבים במסלול התנועה של האופנוע, והחיישן האחורי מתריע על סכנה בעת החלפת נתיב או כאשר רכב נמצא בשטח המת. האלגוריתם שלנו מזהה אם היעד נע או סטטי, וצופה סכנה בזמן אמת."

המערכת מתמקדת במסלול נסיעה מוגדר שהאופנוע נע בו, ומתריעה רק כאשר כלי רכב חוצים את גבולות המסלול. לפי PFF, עד סוף 2026 צפויות להתווסף תכונות כגון חיזוי התנגשות אחורית בעצירה וחיישני רוורס. נכון לעכשיו, החברה היוצרת לא מסרה אילו דגמים נוספים יקבלו את מערכת RAS, אך סביר להניח שגם מוטו גוצי V100 ודגמי אפריליה הספורטיביים כגון Tuono V4 צפויים ליהנות ממנה בקרוב.

PFFהיא חברה בת טכנולוגית של תאגיד פיַאג'ו. היא הוקמה בשנת 2015 ומשרדיה הראשיים נמצאים בבוסטון שבארה"ב. החברה הוקמה כדי לפתח טכנולוגיות חדשניות לתחבורה חכמה ואוטונומית, עם התמקדות ביצירת פתרונות ניידות עירוניים שיקלו את התנועה הרגלית ורכיבה בסביבות צפופות, עם דגש בשילוב של רובוטיקה, חיישנים, בינה מלאכותית ועיצוב מתקדם.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן