הונדה פיירבלייד במצב מצוין
הונדה CBR1000RR Fireblade משנת 2005, אחת הגרסאות האייקוניות של אופנוע הסופרבייק היפני, מוצע למכירה כשהוא עדיין סגור באריזת המפעל המקורית, בלי שרכבו עליו אפילו פעם אחת. האופנוע, שהוגדר במקור כמלאי סוכנות, בילה יותר מ־20 שנה באחסון ונשמר במצב חדש לחלוטין, כולל קופסה סגורה עם המפתחות, המסך הקדמי, המראות וחוברות ההפעלה. ייתכן שזה הדגם האחרון מסוגו בעולם שנמצא במצב חדש לגמרי מחוץ למוזיאון הרשמי של הונדה.
פיירבלייד נחשב לפריצת דרך בתחום אופנועי הספורט כבר מאז הופעתו הראשונה ב־1992. המהנדס שהוביל את הפיתוח, דחה את המרוץ אחר כוח גולמי והתמקד בהפחתת משקל ובשיפור הניהוג. התוצאה הייתה אופנוע עם מנוע בנפח 893 סמ"ק ששקל 185 ק"ג בלבד ונחשב למהפכה עיצובית והנדסית בזמנו.
במרוצת השנים עברה הסדרה מספר עדכונים ושדרוגים, כולל הגדלת נפח המנוע, שיפורים בגיאומטריה של השלדה והכנסת מערכות דלק אלקטרוניות. הדגם של 2005, מדור SC57, סימן את המעבר לתפיסה מוטורית חדשה בהונדה: לא עוד רק קלות וזריזות אלא שילוב בין טכנולוגיית מרוצים ליציבות, איזון וביצועים ידידותיים לרוכב. ההשפעה ניכרת במאפיינים כגון מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 998 סמ"ק עם מערכת הזרקה דו־שלבית, בולמים מתכווננים לחלוטין, מערכת פליטה מתחת למושב למיקוד מסה ומייצב היגוי אלקטרוני.
האופנוע הפיק 172 כוחות סוס ב־11,250 סל"ד עם תגובת מצערת ליניארית והתנהגות כביש מאוזנת. למרות שהוא לא היה החזק ביותר בקטגוריה, היה לו שילוב אידיאלי של שליטה, יציבות וביצועים שאפשר לנצל ברכיבה יומית וגם במסלול. פיירבלייד היה אלטרנטיבה מושלמת לרוכבים שחיפשו סופרבייק עם אופי סולידי וביצועים מדודים.
שמירתו של הדגם הספציפי סגור באריזתו יותר משני עשורים, מעניקה לו ערך אספני יוצא דופן. מדובר ב"קפסולת זמן" של עולם האופנועים, מתקופה שבה החלטות ההנדסה הונחו עדיין על ידי תחושת הרכיבה ולא על ידי אלקטרוניקה מתקדמת. רבים רואים בדור הזה את "הנקודה המתוקה" של עולם הסופרבייק, לפני שהטכנולוגיה החלה להשתלט על חוויית הרכיבה.
האופנוע יוצע למכירה פומבית ב־29 ביולי על ידי Iconic Auctioneers עם טווח הערכה שבין 12,700 ל־19,050 דולר. נותר לראות אם הרוכש העתידי יוציא אותו מהארגז וישתמש בו על הכביש, או ישאיר אותו כפריט היסטורי נדיר שיישמר לדורות הבאים. כך או כך, זו אחת ההזדמנויות האחרונות לרכוש אופנוע פיירבלייד חדש באמת, בדיוק כפי שיצא מהמפעל לפני 20 שנה.