מגה דו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

ברידג'סטון משיקה צמיגים

19/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת ברידג'סטון (Bridgestone) הכריזה על צמיג מסלול חדש, רייסינג באטלקס V03 (Racing Battlax V03), המיועד לרוכבים מקצועיים ולחובבים השואפים לזמני ההקפה המהירים ביותר. הצמיג נועד לשימוש מסלול בלבד. הוא יגיע לשווקים באירופה ובצפון אמריקה במהלך 2026 ויציין את הדור הבא בסדרת הצמיגים המפורסמת של החברה.

לפי ברידג'סטון, ל־V03 רמות האחיזה הגבוהות ביותר בהיסטוריה של סדרת באטלקס. הצמיג עשוי מתרכובות גומי חדשות פותחו בעקבות מעורבות החברה באליפויות מרוצים בינלאומיות, כולל אליפות העולם FIM, שבה קבוצות המשתמשות בצמיגי ברידג'סטון זכו בחמש האליפויות האחרונות ברציפות. הידע שנצבר במרוצים הביא לפיתוח פתרונות כימיים מתקדמים לתרכובות הגומי ולפרופיל חדש לחלוטין של הצמיג, שנועד להגדיל את שטח המגע עם האספלט ולשפר את אחיזת היציאה מהפניות.

הצמיגים, הן מלפנים והן מאחור, קיבלו עיצוב פרופיל חדש לחלוטין. בברידג'סטון מציינים כי שינוי זה משפר את העברת הכוח ומספק אחיזה עקבית גם בהטיות ארוכות. בבדיקות פנימיות מול קודמו,V02 בתרכובת רכה, דגם V03 הראה שיפור ממוצע של 1.3% בזמן ההקפה תוך שמירה על רמת אחיזה גבוהה במשך סשנים ארוכים.

גרסת SPRINT חדשה

לראשונה החברה מציעה גרסת ספרינט (SPRINT) ייעודית לצמיג אחורי. V03 הרגיל מיועד לעמידות ולביצועים עקביים מספר הקפות, ואילו גרסת הספרינט מכוונת למרוצים קצרים או לרוכבים המעוניינים באחיזה מרבית על חשבון אורך חיים. בגרסה זו נמדד שיפור של 1.9% בזמן ההקפה לעומת V02, נתון שממחיש עד כמה הצמיג ממוקד במהירות טהורה.

ברידג'סטון מגדירה את תוכנית המרוצים שלה כ"מעבדה ניידת" - סביבת ניסוי שממנה נולדות טכנולוגיות חדשות לפני שיועברו לדגמים מסחריים. V03, כך נמסר, הוא הצעד הראשון בשינוי מהותי באופן שבו החברה מפתחת את צמיגי המרוצים שלה, תוך דגש בדיוק, בעקביות ובאמון מלא של הרוכב בצמיג.

צמיג המסלול יושק בכמה תצורות: קדמי במידת 120/70R17 בתרכובות רכות ורכות בינוניות (השקה ב־2026); צמיג אחורי יהיה זמין במידת 190/60R17 (השקה ב־2027, התרכובות ייחשפו מאוחר יותר); יושק גם דגם אחורי נוסף במידה 200/60R17 בשלוש אופציות של תרכובות (השקה ב־2026).

החברה קושרת את V03 לחזון הארגוני שלה המכונה "דן־תוצו" ((Dan-Totsu - שאיפה להיות המובילה הברורה בקטגוריה. לפיתוח מטרה ברורה: לספק לצמיג ביצועי אחיזה קיצוניים, ביטחון מלא לרוכב ויכולת לשפר זמני הקפה בלי להתפשר על שליטה או עקביות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן