מגה דו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

לגלפר דיסק בלם חדש

06/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת הבלמים הספרדית גלפר (Galfer) תחשוף בתערוכת EICMA הקרובה את דיסק הבלם החדש שלה, פלוטק רואד (Floatech Road), המבוסס על טכנולוגיה שיובאה ישירות מעולם המרוצים MotoGP ו־Moto2. מדובר בדיסק הראשון של החברה שמיועד לשימוש בכביש רגיל, לאחר פיתוח מקיף במסגרת תוכניות המרוצים הרשמיות של סדרות מרוצים בכירות.

פלוטק רואד פותח במשך מספר עונות מרוצים. הוא נבחן לראשונה באופנוע של הרוכב היפני איי אוגורה (Ai Ogura), שזכה באליפות Moto2 לשנת 2024 כשהוא רוכב על אופנוע שמצויד בדגם הניסיוני של הדיסק החדש. בגלפר מציינים כי לדיסק מערכת חיבור ייחודית לפי פטנט מקורי, המפחיתה רעידות ורעשי בלימה ומשפרת את הדיוק והאחידות במגע בין הרפידות לדיסק. המערכת מאפשרת "תנועת רחיפה מבוקרת" (Controlled Floating) לשמירה על יישור מדויק של הרפידות לאורך זמן ולהארכת חיי המערכת כולה.

בלם פלוטק רואד עומד בתקני הבטיחות האירופיים המחמירים ECE, מה שהופך אותו לחוקי לשימוש בכבישים באירופה. בכך גלפר מצליחה לסגור את המעגל: מטכנולוגיית מרוצים מקצועית למוצר סדרתי לכביש הציבורי בלי להתפשר על איכות או ביצועים.

לצד דגם הכביש החברה תציג את פלוטק רייסינג קשימה (Floatech Racing Kashima), גרסה מתקדמת שנועדה לשימוש במסלולי מרוצים. לדיסק זה ציפוי מסוג קאשימה מיוחד, שנועד לשפר את היחס בין קשיחות למשקל ולשמור על יציבות חום גבוהה גם בעומס קיצוני. בגלפר מוסיפים כי טכנולוגיית פלוטק מאפשרת לדיסק להישאר ישר ויציב גם בעומסי בלימה חזקים במיוחד, וכך לשמור על עוצמה ותגובה אחידה לאורך כל המרוץ.

מערכת פלוטק רייסינג קשימה תתאים למגוון רחב של אופנועי־על, בהם ימאהה YZF, דוקאטי פניגלה (Panigale V4) (כולל גרסאות S ו־R) וסטריטפייטר Streetfighter V4)). הרכיב יהיה זמין גם להונדה CBR1000RR-R ולדגמי ספורט של יצרנים אחרים.

ההשקה בתערוכת EICMA במילאנו מסמנת את הכניסה הרשמית של גלפר לשלב חדש, שבו קווי הגבול בין טכנולוגיית מסלול לטכנולוגיית כביש הולכים ומטשטשים. אם לשפוט לפי הנתונים הראשוניים, דיסקי פלוטק עשויים להיהפך לסטנדרט חדש בתחום הבלימה הספורטיבית באופנועי כביש.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן