ערכת מרוץ ל-KTM סופר דיוק
סדרת סופר דיוק (Super Duke) של KTM תמיד נחשבה מוגזמת, במובן הטוב של המילה. שילוב של שלדה קלת משקל, מתלים חכמים ומנוע עם שני צילינדרים (LC8), החזק ביותר של היצרן האוסטרי, יצר אופנועי ספורט עם אופי קיצוני. חברת קרמר (Kramer) הגרמנית מוכרת בעיקר בזכות שדרוג אופנועי המרוץ הייעודיים שהיא מייצרת מאז 2009. דגם הדגל שלה, GP2-890RR, מבוסס על מנוע KTM דיוק 890, עם 138 כוחות סוס ומשקל יבש של 142 ק"ג. הוא נחשב למכונת מסלול במובן הקלסי, אבל עם תג מחיר של 43 אלף דולר כמעט הוא מחוץ להישג ידם של רוב הרוכבים החובבים. כאן נכנסת לתמונה הערכה החדשה של קרמר, שמאפשרת להפוך את דגמי סופר דיוק 1290 וסופר דיוק 1390 לאופנועי מסלול של ממש בעלות נמוכה למדי.
ערכת המרוץ Super Duke Racing Kit היא מעטפת מתחברת שמעניקה לאופנוע צורה ותפקוד של סופר־בייק מלא. היא כוללת מכל דלק בנפח 22 ליטרים, פלסטיק XPE עמיד לנפילות ואפשרות לכיוון גובה המושב של 20 מ"מ. בחזית מעטפת ושמשת רוח אווירודינמית מפיברגלס מחוזק בקרבון וקבלר (קרמיקה), לשם שיפור היציבות במהירויות גבוהות.
לגבי שליטה ורכיבה, בערכה כידונים מתחברים, רגליות מתכווננות ומשולש קדמי מעובד CNC, הממקמים את הרוכב בתנוחת רכיבה טיפוסית למסלול. יתרונה הגדול הוא התאמה מלאה לאגזוזים ולמערכות הקירור המקוריות, מה שמייתר שדרוגים יקרים נוספים, והתפעול והתחזוקה נשארים קרובים ככל האפשר לסטנדרט של KTM. הערכה עולה 8,200 דולר.
מעבר לעיצוב הקרבי, הערכה מעניקה לסופר דיוק יתרון אווירודינמי ברור, מה שחשוב בייחוד על מסלולים ארוכים או במהירויות גבוהות. תנוחת הישיבה ואפשרויות הכיוון מאפשרות לרוכב להתאים את הכלי לסגנונו האישי ולדרישות המרוץ. השימוש בפלסטיק עמיד לנפילות תורם לפרקטיות של האופנוע בימים ארוכים על המסלול: נפילה לא בהכרח תהיה כרוכה בהוצאות כבדות על חלקים יקרים.
הערכה החדשה מתאימה לרוכבים שכבר מחזיקים ב־Super Duke ורוצים להתקדם איתו אל המסלול בלי לרכוש אופנוע ייעודי יקר. היא מיועדת גם לחובבי מסלול מנוסים שרוצים ליהנות מהכוח של מנוע 1390 עם חבילת אווירודינמיקה ותנוחת רכיבה שמתקרבות לאופנועי סופר־בייק אמיתיים.
קרמר הצליחה לייצר פתרון ביניים חכם שמשלב כוח, אווירודינמיקה ותנוחת רכיבה מקצועית במחיר סביר. ערכת המרוץ החדשה ממקמת את דגמי KTM סופר דיוק כאחת האופציות האטרקטיביות ביותר לרוכבים שרוצים להפוך את ימי המסלול לחוויה מקצועית אמיתית בלי לשלם מחירים גבוהים.