שכבת הגנה ייחודית לרוכבים
לבוש הוא קו ההגנה האחרון של רוכבים הן ברכיבה יומית והן בהרפתקאות שטח מאתגרות. מעיל ממוגן, כפפות, מגפיים ומכנסי רכיבה איכותיים עשויים ליצור הבדל מהותי בין חבלה קטנה לבין פציעה חמורה. מתוך השיקול הזה עובדת חברת קלים (Klim), יצרנית אמריקנית ידועה של ציוד רכיבה, עם מערכת המיגון החדשה שלה, רוג ארמור (Rogue Armor), שמבטיחה מהפכה של ממש בתחומים הגנה, נוחות ואוורור.
במקום להסתפק בשיפורים קוסמטיים לציוד הגנה קיים, קלים הקימה בתוך החברה שתי מחלקות חדשות: מעבדת אב־טיפוס מהירה (Rapid Prototyping Lab) ומחלקה לייצור חלקים ורכיבים קשיחים. שתיהן הוקמו באופן מיוחד לפיתוח מיגון חדש. המטרה שהציבה החברה הייתה שאפתנית למדי: ליצור מגנים דקים, קלים ונושמים יותר, בלי להתפשר על רמת הבטיחות. לאחר שלא נמצאה בשוק אף מערכת שעמדה בדרישות הבטיחות, החברה החליטה לפתח הכול בעצמה, כולל מאות ניסויי פגיעה שנעשו במגוון חומרים ומבני ספיגה.
למערכת ההגנה רוג 14 פדים חדשים והיא מחולקת לשתי גרסאות עיקריות לפי רמת ההגנה (אחת או שתיים). קיימת גם גרסה מתקדמת יותר, שהיא שדרוג של רמת הגנה 2. כל הגרסאות עומדות בתקני CE האירופים (דרגות 1 ו־2) ואף עולות עליהם. קלים אף הרחיבה את הבדיקות לתנאי רכיבה בחום ובקור - ניסויים שלא נכללים בדרישות התקן אך משקפים מציאות רכיבה אמיתית.
קל יותר, דק יותר, נושם יותר
לשכבות ההגנה (פדים) של קלים מבנה דק וגמיש הרבה יותר מהמיגונים הקודמים של החברה, מה שמאפשר תנועה חופשית יותר וקלילות במעיל ובמכנסיים. רמת הנשימה שופרה בעשרות אחוזים, לפיכך החומר מתייבש מהר ומונע הצטברות חום ולחות. משנת 2026, כל ציוד החוץ החדש של החברה יגיע עם מערכת ההגנה רוג, אך יתאפשר גם לרכוש את הפדים בנפרד, עם תאימות לציוד קיים של קלים, כולל מערכות ודגמים ישנים יותר.
בגרסת EXP המתקדמת הרחיבה החברה את שטח הכיסוי לאזורים שפעם לא היו ממוגנים מספיק, והשתמשה בעיצוב אסימטרי ומדורג לספיגה מיטבית של אנרגיית הפגיעה. החומר עצמו נבנה בתבנית תלת־ממדית המשלבת גמישות, נשימה ועמידות, לפיכך המגן "עובד" עם תנועת הגוף. בעבור רוכבי שטח או כביש, השדרוג מספק לא רק ביטחון אלא גם נוחות ויכולת תנועה טבעית. מערכת ההגנה רוג מייצגת את מהלך הדור הבא בתחום ההגנה האישית לרוכבים: שילוב של הנדסה חכמה, התאמה דינמית ושימושיות רחבה.
רוכבים שמחפשים ציוד עם הגנה מרבית, אוורור גבוה והתאמה לכל עונה, יכולים להתחיל להתכונן לעידן חדש שבו המיגון כבר לא פשרה אלא יתרון אמיתי על האופנוע.




