KTM החדש הוא לא באמת KTM
חברת האופנועים האוסטרית KTM לא יורדת מהכותרות של כלי תקשורת מקצועיים בזמן האחרון. לצערנו, הסיבות אינן משמחות. רוב החדשות והעדכונים נוגעים למשבר טכני וכלכלי בעל משמעות שהחברה עוברת, מנכ"ל החברה פורש, ועתידה של KTM אינו ברור. עם זאת החברה ממשיכה לייצר, ואפילו להשיק, אופנועים חדשים.
לפני שנעבור לפירוט הטכני של אופנוע השטח החדש נדגיש שהדגם שתוכנן ונבנה במפעלים של מותג האופנועים ההודי בז'אז' (Bajaj). למעשה, נראה שכל מה שנשאר לדגם 390 אדוונצ'ר החדש (390 Adventure) מהיצרן המקורי הוא הסמל. אופנוע השטח החדש נבנה ומשווק על ידי בז'אז', שהיא במקרה גם אחת החברות ששוקלת לקנות את המניות של KTM ולהציל את המותג.
ההשקה הרשמית של אופנוע 390 אדוונצ'ר הייתה אמורה להיות בתערוכת EICMA בסוף שנת 2024, אך זה לא קרה. החברה נכנסה לתהליכי פשיטת רגל והתחילה לחפש משקיעים בניסיון לחזור לשביל הבטוח לפני שיהיה מאוחר מדי.
ההעברה של הפיתוח והייצור של אופנוע 390 לבז'אז' היא חדשות טובות מבחינת המותג האוסטרי: האופנוע הוורסטילי, שעליו עבדה החברה כמה שנים, ייהפך למציאות, גם אם בדרך אחרת. לאופנוע מנוע 399 סמ"ק מבית LC4. השלדה שלו מורכבת משני חלקים עיקריים, והמתלים מורכבים על רכיבים מבית WP.
האופנוע החדש יהיה זמין בשתי גרסאות, 390 אדוונצ'ר X ו-390 אדוונצ'ר R. גרסת R נועזת וספורטיבית יותר, ותתאים לרוכבים שמוכנים לרדת לשבילי השטח המאתגרים ביותר. ל-X גלגלים עם צמיגים עבים יותר, ול-R צמיגי שטח מבית מיטאס (Mitas Enduro Trail).
לאופנוע החדש של KTM/בז'אז' כמה מצבי רכיבה לבחירה, מערכת בקרת שיגור ומערכת בלימה מבית ביברה (BYBRE).