חסות טכנית בלעדית של פירלי
חברת הצמיגים האיטלקית פירלי (Pirelli) חתמה על הסכם חדש לחמש השנים הקרובות, שלפיו היא תיהפך לספקית הבלעדית של צמיגים לסדרת מרוצי האופנועים MotoGP. פירלי כבר מספקת צמיגים לתחרויות משניות כגון Moto2 ו-Moto3. משנת 2027 כל התחרויות שמתקיימות תחת מותג MotoGP יקבלו חסות טכנית מפירלי, כולל סדרת המרוצים החשמלית MotoE.
חוזה החסות אמור להיכנס לתוקף בו בזמן עם רגולציות טכניות חדשות בשנת 2027. הבחירה בספק צמיגים אחד לכל סדרות המרוצים היא מהלך אסטרטגי שיסייע להתפתחות מהירה ובעלת משמעות לרוכבים ולצוותים הטכניים.
חברת מישלן (Michelin) תישאר ספקית הצמיגים הרשמית לסדרות המרוצים MotoGP ו-MotoE עד סוף החוזה הקיים, כלומר עד סוף עונת 2026. בשתי העונות הקרובות, מישלן תמשיך לספק תמיכה טכנית, מוצרים וטכנולוגיות מתקדמות. צמיגים וגלגלים של מישלן ידועים בביצועים טכניים וברמת בטיחות גבוהה.
לפירלי מערכת יחסים ארוכת שנים עם ספורטאים וענפי ספורט רבים. פירלי נותנת חסות לקבוצות ספורטיביות במגוון ענפים. החיבור של פירלי עם ענף הספורט התחיל עוד בשנת 1907, 35 שנים לאחר הקמת החברה. רכב ספורטיבי מסוג איטליה (Italia), עם הנהגים סקיפיונה בורגזה (Scipione Borghese), לואיג'י ברזיני (Luigi Barzini) והמכונאי אטורה גיצרדי (Ettore Guizzardi), השלים באותה שנה את המסע מפריז לבייג'ינג עם צמיגי פירלי.
כאמור, חוזה האספקה החדש ייכנס לתוקף בו בזמן עם תקנים טכניים חדשים. כפי שנראה כרגע, התקנים והחוקים החדשים עשויים להאט את האופנועים, בעיקר משום שנפח המנועים המותר ירד מ-1,000 ל-850 סמ"ק. גם המידות של האביזרים והחלקים האווירודינמיים יקטנו. עם זה כבר עכשיו נשמעים קולות של ביקורת בתעשייה ובתחום המרוצים, שטוענים כי התקנים והחוקים החדשים לא מספיקים בשביל לפגוע במהירות ובכשירות הטכנית של האופנועים.