מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 241
לעמוד קודם

מערכת הינע היברידית של ימאהה

10/03/2025
זמן קריאה: 1 דק'

כל רוכב או חובב של אופנועים חשמליים יגיד לכם שלסגנון הרכיבה המסקרן יש כמה יתרונות אך גם חסרונות טכניים. ההעדפה של רוכבים לאופנועים חשמליים משתנה לפי הצרכים המיידים שלהם. אלה שרגילים לרכוב למרחקים קצרים בתוך העיר יעדיפו קטנוע או אופנוע קומפקטי שאינו מרוקן את הסוללה. אופנועים עירוניים כאלו עשויים להיות יקרים למדי, אך תמיד יש להם ביקוש. מצד שני, כמה וכמה יצרני אופנועים מתחילים לחשוב קדימה ולייצר אופנועים חשמליים שמספקים טווח רכיבה גדול יחסית. לדוגמה, קווסאקי (Kawasaki) עם הדגמים היברידיים נינג'ה 7 (Ninja) ו-Z7.

לאחרונה הצטרפה לטרנד גם חברת ימאהה (Yamaha) עם טכנולוגיה היברידית חדשה, Series Parallel Hybrid. החברה היפנית פרסמה סרטון הסברה ובו נראה אופנוע XMAX שלה עם מבנה טכני חדש. לפי הסרטון, הגנרטור החשמלי מתחבר ישירות למנוע הבעירה הפנימית הסטנדרטי של האופנוע. הדבר מאפשר להניע את האופנוע באופן חשמלי. אחר כך אפשר להחזיר קצת מהטעינה באמצעות בלימה רגנרטיבית. בשלב זה נאמר, כי הטכנולוגיה של בלימה רגנרטיבית עובדת ב"מהירויות נורמליות". ימאהה לא מפרטת מה הטווח של "מהירות נורמלית". כנראה שנצטרך להמתין להסבר שיגיע ככל הנראה קרוב יותר להשקה הרשמית של הטכנולוגיה או של אופנוע ראשון שיצויד בה.

ברגע שהאופנוע מגיע למהירויות גבוהות, המערכת תעבור למנוע הבעירה הפנימית. לפי מה שנראה בסרטון, גם במהירויות הגבוהות האופנוע יכול להפעיל את המנוע החשמלי כמקור אנרגיה נוסף שייתן דחיפת מהירות. מאחר שמדובר בטכנולוגיה עתידית שרק עכשיו הוצגה לקהל הרחב, אפשר להסתמך אך ורק על נתונים טכניים דלילים, לשער ולנחש.

יש לפחות שאלה אחת שאפשר לענות עליה בוודאות כבר עכשיו. אם תהיתם אם ימאהה מתכוונת לפתח ולהשיק אופנועים היברידיים, התשובה היא כן. סדרת הדגמים העתידית לא תוגבל לקטנועים עירוניים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
מערכת הינע היברידית של ימאהה
כותרת
תוכן