מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 242
לעמוד קודם

אופנוע שטח חשמלי חדש

08/04/2025
זמן קריאה: 1 דק'

במשך זמן רב התקבלו אופנועים חשמליים בעיני חובבי רכיבה ורוכבים בתור צעצועים מגניבים ולא יותר מכך. אם הייתם מגיעים עם אופנוע חשמלי למסלול רכיבה בשטח, סביר להניח שהייתם זוכים לכמה מבטים סקפטיים. אבל משהו שנראה כמו בדיחה בענף האופנועים נהפך לעניין רציני אחרי שחברת סטארק (Stark) השיקה את אופנוע השטח החשמלי שלה, ווארג (Varg).

רוכבים מנוסים חשבו ששוב מדובר בגימיק, עד הרגע שניסו לרכוב על האופנוע. לאופנוע של סטארק עוצמה של 80 כ"ס, מומנט מיידי ושאסי שמוכן לקרוע את השטח. אופנוע השטח החשמלי החדשני היה עד כדי כך טוב, שההנהלה של סדרת המרוצים ותחרויות האקסטרים X-Games אסרה את ההשתתפות של אופנועים חשמליים.

חברת גריזלר (Grizzlar) הגרמנית משיקה אופנוע חשמלי שככל הנראה עתיד להתחרות בדגם המפלצתי של סטארק. בזמן שרוב המותגים והחברות שמים דגש בעוצמה חשמלית, גריזלר מתמקד באפקטיביות טכנית דווקא, כולל ניהול חום נכון ונגישות.

אופנוע EMX30 הוא דגם שטח עם מערכת חשמלית במתח נמוך, שעדיין מספק עוצמה מרשימה ונתוניו הטכניים יוצאי דופן. עוצמת האופנוע היא 30 קילוואט (כ-40 כ"ס). מערכת קירור מונעת התחממות יתר של אלמנטים חשמליים. יש לו סוללות מתחלפות ועיצוב מודולרי שמקצר את זמני התחזוקה ומאמצי התחזוקה במידה רבה.

אופנוע השטח החשמלי בנוי לא רק לביצועים מרשימים במסלול. מחשבה רבה שהושקעה גם בצד הפרקטי. אופנועים כאלו עשויים לגרום למארגנים של מרוצים ותחרויות לחשוב מחדש ולשקול אימוץ של אופנועי שטח חשמליים כחלק מהתחרויות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן