פטנט לאופנוע עתידי של בנדה
יצרנית האופנועים הסינית הצעירה והצומחת בנדה (Benda) עובדת בימים אלה על דגם מסקרן נוסף: BD250-3B, אופנוע חדש שנחשף לראשונה ברישומי פטנט ועשוי להיכנס לייצור סדרתי בקרוב.
העיצוב החיצוני של האופנוע בהחלט בולט לעין, אך החלק המעניין בו הוא המנוע: מנוע בוקסר דו-צילינדרי בנפח 250 סמ"ק - תצורה המזוהה בעיקר עם BMW. החברה הגרמנית בדרך כלל לא מייצרת מנועים כאלה בנפחים קטנים כל כך (המנוע הקטן ביותר שלה הוא R45 בנפח 473 סמ"ק משנות ה־80). בנדה אינה נרתעת מהאתגר, ולפי תמונות שפרסם משרד הפטנטים הסיני, נראה שהאב־טיפוס קרוב מאוד לגרסה סדרתית.
מעבר למבנה המנוע הייחודי, ל-BD250-3B מערכת קירור מים - הישג טכני לא שגרתי למנוע בנפח כזה. יש לו גם מזלג קדמי ייחודי, ככל הנראה במבנה כפול, שילדת קורה שמנצלת את המנוע כחלק נושא בעומס, ובולם אחורי שמעוצב באופן יוצא דופן. מערכת ההנעה מבוססת על שרשרת שמועברת מעל ציר הזרוע האחורית דרך מנגנון תמסורת מוסתר.
אם הדיווחים נכונים ואמינים, מנוע הבוקסר הקטן צפוי להפיק בין 25 ל־35 כוחות סוס - טווח שמתאים לרישיון נהיגה אירופי מסוג A2. בשלב זה אין מידע רשמי על מועד ההשקה, אך בהתחשב בהתקדמות המהירה של שלבי הפיתוח, ייתכן שהיא קרובה יותר ממה שנדמה.
עדיין לא נמסרו פרטים על המחיר, אך באירופה הוא יתחרה בדגמים כגון CFMoto 450CL-C שמחירו כ-7,350 דולרים או בנלי לאונצ'ינו 500 (Benelli Leoncino 500) שמחירו כ-6,100 דולרים. הציפייה היא שהמחיר יהיה תחרותי במיוחד.
חברת בנדה, שמקורה בעיר וונלינג בסין, היא שחקנית צעירה למדי בעולם האופנועים, אך כבר הצליחה לבלוט בתחום הודות לעיצובים נועזים, גישות הנדסיות מקוריות ונכונות להסתכן במקומות ובסיטואציות שבהם יצרנים ותיקים יותר נזהרים. החברה מתמקדת בעיקר בדגמים בנפחים קטנים ובינוניים, תוך שימוש במכלולים מודרניים וטכנולוגיות שאינן מובנות מאליהן בקטגוריות אלה.
בנדה קיבלה תשומת לב בינלאומית בשנים האחרונות בזכות דגמים בעלי מראה שרירי ומודרני, שנראים לעיתים כמו גרסאות מוקטנות של אופנועי כביש אמריקנים המכונים קרוזרים או אופני עיר וכביש עוצמתיים אירופים. דגמים כגון LFC700, בעל מנוע ארבעה צילינדרים מקורר מים, עוררו עניין רב בשווקים מערביים בזכות שילוב של עיצוב קצה, נתונים טכניים מרשימים ומחיר נגיש יחסית.
החברה שואפת להתרחב לשווקים באירופה ובאסיה, תוך עמידה בתקני פליטה ובטיחות בינלאומיים. חלק מדגמיה כבר משווקים במדינות כגון ספרד ואיטליה, וכעת היא מנסה להרחיב את טביעת הרגל שלה לשוק הבריטי ולדרום-מזרח אסיה.