מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 246
לעמוד קודם

לבטא סדרת אופנועי שטח

23/07/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

מותגים גדולים כבר הציגו את הקלפים שלהם בעונת המוטוקרוס החדשה. ימאהה (Yamaha) הייתה מהראשונות עם YZ450F. האווירה בזירה היא של תחרות עזה, לא רק במסלול אלא גם באולמות התצוגה. השוק רעב לחדשנות, לביצועים ולמותגים שמספקים חוויית רכיבה ייחודית. בתוך כך בולטת ההתקדמות של בטא (Beta), יצרנית איטלקית עם מוניטין בשטח, שעושה צעד נוסף ובעל משמעות אל תוך עולם המוטוקרוס המקצועי.

בטא מוכרת בעיקר בקרב רוכבי אנדורו ברחבי העולם בזכות דגמים מאוזנים ואמינים שמצטיינים במה שהחברה מכנה "rideability" או "יכולת רכיבה" - איזון מושלם של שליטה, עוצמה והנאה מהרכיבה. במשך עשרות שנים התמחתה בטא בעיקר באופנועים לרכיבת שטח טכנית, אבל בשנים האחרונות החברה מפנה מבט גם למסלולי המוטוקרוס.

הכניסה של בטא לעולם הזה התחילה עם דגם RX 300, אופנוע עם מנוע שתי פעימות שהביא את ה־DNA של בטא למסלול התחרותי. אחריו הגיע RX 450 - גרסת ארבע פעימות רצינית שמאותתת על כוונות ברורות. ב־2026, סדרת RX מקבלת עדכון מקיף עם שלושה דגמים שמציגים גישה מעודכנת ונחושה: RX 250, RX 350 ו־RX 450.

RX 250 הוא הדגם המבטיח ביותר. לאופנוע הדו־פעימתי מנוע חדש לגמרי שפותח מאפס ומיועד לתגובת מצערת חדה, לעליות סל"ד מהירות ול"תוקפנות" שמתאימה לקצב הגבוה של קטגוריית 250 סמ"ק. בטא לא ניסתה ליצור חיקוי של המתחרים אלא לבנות אלטרנטיבה שמשלבת אגרסיביות ורכיבה נשלטת ונעימה. הדגם יכול להתחרות ראש בראש עם השמות הגדולים בלי לאבד את הזהות הייחודית של המותג.

RX 350 מספק פתרון מסקרן לרוכבים שמחפשים משהו באמצע - הוא חזק ובעל מומנט עוצמתי, אך אינו מתפרץ כמו אופנוע שטח עם מנוע 450 סמ"ק טיפוסי. בזכות איזון בין כוח גולמי לרכיבה נגישה, הוא עשוי להתאים הן לרוכבים תחרותיים בגובה ביניים והן למי שמעוניין בביצועים בלי לשלם בעייפות או בקושי טכני לאורך זמן.

RX 450 ממשיך להיות ספינת הדגל של הסדרה, אך השנה עבר מקצה שיפורים מהותי: ראש מנוע ומערכת יניקה חדשים, מפלט שקט יותר (בלי לפגוע באופי), ציר איזון להפחתת רעידות ומיפוי מנוע מעודכן עם אפשרות לבחירת מצבי הרכיבה לפי תנאי השטח והעדפת הרוכב. גם בקרת האחיזה שופרה, הכול כדי לשפר ביצועים בלי להכביד על הרוכב.

לשלושת הדגמים אותה שלדה ומתלים איכותיים, כולל בולמים מתכווננים, בלמים ברמה גבוהה וארגונומיה מודרנית. כל דגם שונה באופיו, אך כולם חולקים את המאפיין המרכזי של בטא: תחושת רכיבה מדויקת, זורמת ונעימה, שמפחיתה עייפות לאורך זמן ומעניקה שליטה מלאה גם ברכיבה תחרותית אינטנסיבית.

מה שמייחד את בטא הוא הנכונות ללכת בדרך אחרת. החברה לא מנסה להתחרות במספרים עם היפנים או להיהפך לאימפריית מכירות בן־לילה. במקום זאת המותג האיטלקי מציע מוצר עם אישיות, כזה שמדבר לרוכבים שמחפשים דיוק, הנדסה מוקפדת ותחושת איכות שאינה מובנת מאליה.

סדרת RX לשנת 2026 צפויה להגיע לסוכנויות ברחבי העולם בספטמבר 2025. המחירים טרם פורסמו, אך ההתרשמות הראשונית ברורה: בטא לא רק מתקדמת בתחום המוטוקרוס אלא נהפכת לשחקנית מרכזית שכדאי להתייחס אליה ברצינות.

 

לפרטים נוספים

 

Beta RX250

Beta RX350

Beta RX450

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן