מגה הסעות
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

וולוו: פלטפורמה חדשה לאוטובוסים חשמליים

07/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

חטיבת האוטובוסים של וולוו השיקה לאחרונה את פלטפורמת BZL החדשנית של החברה בתחום האוטובוסים. הפלטפורמה תוכננה למגוון יישומים, מאוטובוסים חשמליים ועד אוטובוסים קומתיים. הייחוד של הפלטפורמה הוא בתכנונה הגמיש - היא מספקת מספר אפשרויות ליצרני המרכבים. הפלטפורמה החשמלית וולוו BZL פותחה באופן שמאפשר למחזר את הגוף בשיעור של יותר מ-90%, ומבוססת על טכנולוגיות מוכחות ומוצלחות שכבר מיושמות באירופה.

כל רכיבי השלדה וקו ההינע החשמלי פותחו ויוצרו על ידי וולוו. המנוע החשמלי, בהספק של 200 קילוואט, מצורף לתיבת הילוכים אוטומטית דו-שלבית. הדבר מגביר את המומנט שמגיע לגלגלים במהירות נמוכה ומאפשר תאוצה נאה. בד בבד מושגות הפחתה בתצרוכת האנרגיה ושמירה על התקינות של המנוע החשמלי והסוללה לאורך זמן.

אפשר להגדיר את קו ההינע כיחידה בעלת מנוע יחיד או כיחידה בעלת צמד מנועים, עם הספק של 540 קילוואט לפחות. הדבר מעניק כוח רב לטיפוס בגבעות ובשיפולי הרים תלולים. ההנעה החשמלית בשילוב הממסרת מאפשרת תפעול מהיר וחלק של הרכב.

תכונות טכניות נוספות של וולוו BZL החשמלי: אורך 11,815 מ"מ (קומה אחת) או 10,585 מ"מ (קומתיים); טעינה OppCharge, הספק טעינה מרבי: 300 קילוואט; קיבולת אחסון אנרגיה - עד 470 קוט"ש.

וולוו BZL החשמלית מותאמת לטעינה גמישה באמצעות ממשקי חומרה, הן לטעינה בהספק גבוה של OppCharge בנתיב הנסיעה והן לטעינת CCS איטית בשעות שבהן הרכב אינו עובד. וולוו מציעה גם התחייבות לאנרגיה שמישה, כלומר וולוו מבטיחה קיבולת של כמות אנרגיה מוסכמת לפעולה, ובכך מבטלת חששות אפשריות הנוגעות לקיבולת הסוללות ולתקינותן.

למערכת וולוו קונקט (Volvo Connect) המותקנת באוטובוס יש תכונות כגון ניהול אזורים, תכונה המאפשרת למפעיל ליצור אזורי בטיחות שבהם המהירות המרבית מוגבלת, למשל מחוץ לבית ספר או באזור השירות של מתחם האוטובוסים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן