מגה הסעות
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

לסקניה פלטפורמת אוטובוס חשמלי חדשה

21/11/2023
זמן קריאה: 2 דק'

חטיבת האוטובוסים של סקניה ניצלה היטב את הבמה הבינלאומית במסגרת תערוכת Busworld לצורך השקה של פלטפורמת האוטובוס החשמלי המבוסס על סוללות.

חלק אחד מפתרונות הניידות החשמלית המלאים של החברה כולל הצגה של אוטובוסים 2X4 בעלי כניסה נמוכה. סוללות בעלות קיבולת אחסון אנרגיה עצומה של עד 520 קילוואט פותחו במיוחד לכלי רכב מסחריים כבדים. הדבר מאפשר טווח בתנאים אופטימליים של יותר מ-500 ק"מ.

מסע החשמול המחויב של סקניה התחיל עם בדיקות שטח של אוטובוסים חשמליים היברידיים כבר בשנת 2007. כעת, עם הצגת פלטפורמת האוטובוס החשמלית, הסוללה החדשה של סקניה ופתרונות ניידות חשמלית משלימים, סקניה מתקדמת לאורך מפת הדרכים שלה לחשמול כדי להגיע למערך נקי ומלא לתחום ההסעות. היצע הניידות החשמלית מקיף את כל התחומים, מאנרגיה באתר וניתוח תפעולי ועד טעינת יחידות. בתווך נמצאים מימון, התקנה ומגוון שירותים אחרים, תוך מתן הדרכה לאורך תהליך ההטמעה.

הפלטפורמה החדשה זמינה באוטובוסים 4x2 בעלי כניסה נמוכה, אשר פותחו בשיתוף פעולה הדוק עם מפעלי בוני מרכבים (הגוף העילי). האוטובוסים יהיו זמינים בשני שלבי ביצועים: גרסה של ארבע סוללות בהספק מותקן של 416 קוט"ש וגרסה של חמש סוללות בהספק מותקן של 520 קוט"ש. בתנאים אופטימליים, זה שווה טווח של יותר מ-400 ק"מ לראשונים ויותר מ-500 ק"מ ל-אחרונים.

הסוללות בנות-קיימה שפותחו מתוכננות ומיוצרות בשיתוף פעולה של סקניה וחברת Northvolt. הדבר מבטיח איכות מעולה ואחריות כוללת. פלטפורמת האוטובוסים החדשה, המצוידת באחת הסוללות הכבדות לרכבים מסחריים הקיימות בשוק, מתוכננת בקיבולת וטווח משופרים של הסוללה ומביאה גם פונקציות בטיחות ודיגיטליות מתקדמות יותר.

לפלטפורמה החדשה כניסה נמוכה. היא מגיעה עם אפשרויות מפרט גמישות כדי לעמוד במגוון תנאים ודרישות, ומקלה את ההתאמה לבוני המרכבים. היא מתאימה לעבודות ברמת קושי בינונית וכבדה וליישומים עירוניים, פרבריים ואזוריים. האוטובוס מגיע בשני רוחבי שלדה - 2,500 מ"מ ו-2,550 מ"מ, ושני יחסי תמסורת מספקים אפשרויות יחס שעובדות בטופוגרפיה המאתגרת ביותר.

 

 

המערכת החשמלית החדשה חזקה יותר מכיוון שהיא מגיעה עם מערכת קירור משולבת חדשה ומערכת בקרה מעודכנת העומדת בדרישות אבטחת הסייבר הגבוהות ביותר. המכונה פועלת בהספק של 300 קילוואט בפעולה שיא ו-250 קילוואט בפעולה רציפה.

ערכות הסוללות המעודכנות של סקניה ומערכת ניהול הסוללות מאפשרות טעינה מהירה יותר. בזכות מיקום יציאת הטעינה החדשה היא גם נוחה יותר.

הפלטפורמה החדשה משלבת מערכות בטיחותיות פנימיות וחיצוניות. ברכב שולבו מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS). תכונות בטיחות נוספות והגנה חזקה מפני איומי סייבר מספקים את הפעולה הבטוחה ביותר לנהג, לנוסעים ולמשתמשי הדרך הסובבים. אלה עומדים בתקנות הבטיחות המחמירות של האיחוד האירופי לכלי רכב מסחריים כבדים ואף עולים עליהם.

לאוטובוסים החשמליים המבוססים על הפלטפורמה החדשה לוח המחוונים החכם של סקניה (Smart Dash). הם מגיעים עם פונקציות דיגיטליות חדשות או משופרות - מפונקציות בטיחות ואבחון מרחוק ועד למפות בזמן אמת ויכולות קישוריות מתקדמות. לוח המחוונים הוא ממשק אולטימטיבי המספק עדכונים אלחוטיים ושילוב מלא עם נקודות מגע דיגיטליות אחרות. הדבר משפר את חוויית הנהג והופך אותה לאינטואיטיבית יותר, ובד בבד גם מגביר את היעילות התפעולית.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן