מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

בולוניה מצטיידת באוטובוסים המונעים במימן

26/05/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מפעילת התחבורה הציבורית של בולוניה, חברת TPER, הציגה לאחרונה אוטובוסים ראשונים מסוג תאי דלק (Fuel Cell), שנרכשו באמצעות כספים ייעודיים שהקצה האיחוד האירופי. מדובר באוטובוסים מדגם Urbino 12 Hydrogen מתוצרת חברת סולאריס (Solaris) הפולנית, באורך 12 מטר, המונעים בטכנולוגיית מימן. בסך הכול 127 אוטובוסים יפעלו בעיר בולוניה ועשרה נוספים בעיר פררה שבאיטליה.

על פי מפת הדרכים של החברה, עד סוף העשור הנוכחי צפוי, כי כ־12% מהצי של TPER יורכבו מכלי רכב המונעים במימן.

דגם Urbino 12 Hydrogen פועל כיום ב־35 ערים בעשר מדינות באירופה. יש לו מנוע תאי דלק בעוצמה של 70 קילוואט וחמישה מכלי מימן על הגג, בקיבולת כוללת של 37.5 ק"ג. תצורה זו מאפשרת טווח נסיעה של יותר מ־350 קילומטרים במכל אחד.

סולאריס מספקת לבולוניה את דגם Urbino 12 בשתי תצורות: אוטובוסים עם שלוש דלתות לקווים עירוניים ואוטובוסים עם שתי דלתות לקווים פרבריים. מתוך כל הרכבים, 60 אוטובוסים בתצורת שלוש דלתות מיועדים לקווי השירות העירוניים באורך מלא של 12 מטרים, ו-67, בתצורת שתי דלתות, ישרתו את הקווים הפרבריים הפועלים בין בולוניה לערי הסביבה.

ההשקעה בפרויקט מומנה באמצעות קרן ייעודית של האיחוד האירופי. מתוך השקעה כוללת של 5.9 מיליון אירו, כ־5.5 מיליון אירו הגיעו מתקציבי האיחוד ו־400 אלף אירו מומנו על ידי TPER.

במסגרת פרויקט המימן, חברת TPER הטילה על חברת TPH2 את המשימה להקים שלוש תחנות תדלוק מימן, שתיים מהן בבולוניה ואחת בפררה. עם השלמת הפרויקט צפויים לפעול ארבעה מיתקני תדלוק וייצור מימן - שלושה בבולוניה ואחד בפררה - כולם בבעלות ובניהול ישיר של TPER.

המימן שישמש את האוטובוסים יהיה "מימן ירוק" או בעל טביעת רגל פחמנית נמוכה. ההשקעה הכוללת באוטובוסים ובתשתיות המימן נאמדת ביותר מ־100 מיליון אירו.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן