מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

חברת רכבות קנדית תעבור לרכבות מימן

13/07/2023
זמן קריאה: 2 דק'

קנדי פסיפיק קנזס סיטי (CPKC) ו-CSX Corporation הודיעו על כוונתן להקים מיזם משותף המתמקד בפיתוח ופריסה של ערכות הסבה לקטרי מימן. בשותפות מסמנת אבן דרך מהותית בהוכחת כדאיות המימן כפתרון להפחתת פליטות בתעשיית הרכבות. כצעד ראשוני, CSX מתכננת להמיר את אחד מקטרי הדיזל שלה באמצעות ערכת המרת מימן שפיתחה CPKC. ההסבה תתבצע בחנות הקטרים של CSX בהנטינגטון, במערב וירג'יניה.

קית' קריל, נשיא ומנכ"ל CPKC, קבע: "שיתוף הפעולה מרחיב את תוכנית קטרי המימן שלנו מעבר למסילת רכבת אחת והוא מוכיח את הכדאיות ארוכת הטווח של מימן כפתרון להפחתת פליטות בתעשייה."

ג'ו הינריקס (Hinrichs), נשיא ומנכ"ל CSX, דיבר אף הוא על השותפות והפוטנציאל שלה לשפר את ביצועי הפליטה תוך מתן פתרון תחבורה ידידותי יותר לסביבה. לדבריו, "CSX מצפה לעבוד כשותפה עם CPKC בפיתוח תוכנית קטר המימן, שכן היא מדגימה את המחויבות שלנו ליישום פתרונות דלק חלופיים."

תעשיית הרכבות מסתמכת במידה רבה על קטרים המונעים בדיזל, התורמים רבות לפליטת גזי חממה. מציאת פתרון דלק חלופי בר-קיימה חיונית כדי להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של התעשייה ולתמוך במשק פחמן נמוך יותר. רכבת מונעת מימן התגלתה כאופציה מבטיחה בכמה תעשיות להתמודד עם האתגר הזה.

CPKC עלתה לכותרות בדצמבר 2020 כשהכריזה על תוכניות להתאים מחדש קטר משא דיזל עם תאי דלק מימן וטכנולוגיית סוללות, ויצרה את הקטר הראשון של צפון אמריקה המופעל באמצעות מימן. אב הטיפוס, שתוכנן ונבנה על ידי מהנדסי CP, ביצע בהצלחה את התנועה הראשונה שלו בכוחות עצמו בסוף 2021. עד סוף שנת 2022, הקטר המונע במימן השלים את מהלכי ההכנסה הראשונים שלו וצבר יותר מ-1,000 מיילים של בדיקות בשירותי הכנסה.

בהתבסס על תוכנית קטר המימן שלה, CPKC פורסת קטר מימן שני לבדיקה בפעולות מסוף. קטר המימן השני צפוי להיכנס לשירות במשך השנה.

המיזם המשותף בין CPKC ל-CSX מייצג צעד חשוב בהנעת חדשנות וקיימות בתעשיית הרכבות. שתי החברות מכירות בחשיבות המעבר לפתרונות דלק חלופיים להפחתת פליטת הפחמן. עם זאת נותרו אתגרים, בהם פיתוח תשתית הכרחית כגון תחנות תדלוק מימן והתייחסות לשיקולי עלות, כדי להבטיח אימוץ נרחב של רכבות מונעות במימן. חשוב גם לייצר מימן באמצעות מקורות אנרגיה נקיים כדי למקסם את יתרונות הקיימות שלו.

רכבת המונעת במימן טומנת בחובה הזדמנויות רבות למגזר המסחרי. על ידי הסבת קטרי דיזל לתאי דלק מימן, אפשר להפחית מאוד את פליטת הפחמן ולסלול את הדרך לעתיד בר-קיימה יותר. לרכבות המונעות על ידי מימן יש יתרונות כגון טווחי פעולה מורחבים ויעילות אנרגטית מוגברת בהשוואה לרכבות דיזל. הדבר הופך אותן למושכות במיוחד ביישומים מסחריים ארוכי טווח.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן