לפליקסבס אוטובוסים מונעים בגז טבעי נוזלי באיטליה
לאחרונה הושקו ארבעה אוטובוסים תיירותיים מדגם סקניה-איריזר i6S, שיכולים לפעול גם על גז טבעי נוזלי (bio-LNG). האוטובוסים ישמשו לחיבור 30 ערים ברחבי איטליה, במיוחד בדרום המדינה. אלו אוטובוסים ראשונים שיופעלו בגז טבעי נוזלי בחברת ההסעות פליקסבס (FlixBus) פליקס גם משתתפת בפרויקט המחקר HyFleet עם מספר שותפות (בהן קבוצת ZF), הפעם תוך התמקדות באוטובוסים המונעים במימן.
שיתוף פעולה עם קבוצת הטכנולוגיה הגרמנית פרוידנברג הוכרז כבר בשלהי 2019. המטרה המוצהרת היא שימוש באוטובוסים המונעים במימן למרחקים ארוכים ברשת האירופית. פיילוטים של רכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללות מושקים כעת שוב, לאחר שטווח הנסיעה של הסוללות גדל מאוד בשנתיים האחרונות.
האוטובוסים החדשים שנוסעים בעיר רימיני (איטליה) הם באורך 14 מטר, שלושה סרנים עם קיבולת של 54 נוסעים. מכל הגז ממוקם בצד שמאל, מפחית את קיבולת תא המטען ב-1.8 מ"ק (מהגודל המקובל בין 6.5 ל-6.9 מ"ק) ומשאיר קיבולת נפחית משוערת של חמישה מ"ק. כדי לפצות על נפח המטען המופחת, מתלים נוספים למטען ממוקמים מעל מכלי הגז הטבעי הדחוס.
חברת סקניה השוודית מעולם לא הסתירה את חיבתה לטכנולוגיית גז. בשנת 2024 הייתה טכנולוגיית גז ב-1,295 מתוך 4,920 הרישומים הכוללים של כלי רכב מעל 8 טונות באיטליה. המשמעות היא ש-26.3% מכלי הרכב הרשומים באיטליה בשנת 2024 היו מונעים בגז.
סקניה (המספקת את השלדה) ואיריזר (בונת הגוף) בחרו להתמקד בטכנולוגיית ה-LNG. באיטליה, בעמדה של מובילה באירופה, 172 תחנות הפעלה (7 מהן תחנות של ביו-גז טבעי דחוס) ו-21 נמצאות בבנייה. סקניה מפתחת גם דגם אוטובוס היברידי פלאג-אין.
מנכ"ל פליקסבס הבהיר, כי החברה רוצה לתת לכולם הזדמנות לאוטובוסים תיירותיים בני-קיימה כדי להבטיח שירות יעיל בשטח ולעודד אנשים לאמץ גישה חדשה לנסיעות המבוססת על תחבורה קולקטיבית. המפגש בין הטכנולוגיה של סקניה לבין הכישורים הטכנולוגיים החדישים של איריזר, יעזור לפליקסבס להשיג מטרה זו ביתר יעילות. בחברה מקווים שהמוסדות יתמכו במסע זה לקראת המעבר האקולוגי, עם תמריצים לחידוש ציים עם פרספקטיבה בת-קיימה ויצירה ופיתוח של רשת אספקה.