מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מבחן קשוח באלפים למאן Lion City 10 E

03/09/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

חטיבת האוטובוסים של מאן ערכה לאחרונה מבחן שטח-פרך לאוטובוס העירוני החשמלי שלה בפסגות הרי הדולומיטים של דרום טירול. בנסיעה של 531 קילומטרים עבר האוטובוס החשמלי יותר מ-10,000 מטר של הפרשי גובה וצרך בממוצע 0.77 קוט"ש לקילומטר. Lion's City E השיג את נתוני היעילות הגבוהים האלו הודות לטכנולוגיה חדשנית ולשיעור החלמה יוצא דופן של יותר מ-50 אחוז.

במבחן הנוכחי השתתפו עיתונאים בינלאומיים שהורשו לנהוג באוטובוס החשמלי. האוטובוס מתוכנן עם בסיס גלגלים קצר וכושר תמרון גבוה, שאפשרו לו לעבור בהצלחה מסע מפותל בעלייה ובירידה בפסגות הדולומיטים. עם אורך של 10.5 מטרים, בסיס גלגלים של 4.4 מטרים ומעגל סיבוב שובר שיא של 17.2 מטרים, המידיבוס ממש מותאם לכבישים הצרים והמפותלים בהרי דרום טירול. יכולת התמרון של הרכב נובעת לא רק מבסיס הגלגלים הקצר וממעגל הסיבוב הקטן שלו, אלא גם מהשלדה המתוחכמת עם מתלים עצמאיים וזווית היגוי של 56 מעלות.

במעלה ההר, האוטובוס החשמלי, המצויד בחמישה מארזי סוללות על הגג, מושך ללא הפוגה ולוחש בשקט, הודות למומנט המלא המיידי. בירידה, הרבה אנרגיה זורמת בחזרה לסוללות האוטובוס הודות לצבירת אנרגיית הבלימה. ל-Lion City 10 E סוללות ליתיום-יון אמינות. יש מקום לארבע או חמש חבילות סוללות על גג האוטובוס. בטעינה מלאה זמינים 400 קילוואט-שעה של אנרגיה. לאחר מכן יש לאוטובוס טווח של עד 300 ק"מ, מספק תפוקה שיא של 240 קילוואט ומומנט מרבי של 2,100 ניוטון-מטר. אפשר להושיב באוטובוס החשמלי עד 33 אנשים, וסה"כ 80 נוסעים. האוטובוס מופעל על ידי אותו מנוע מרכזי חשמלי של דגמי Lion City E האחרים.

במבחן השטח נסע הרכב על פני אינספור עיקולים, פסגות הרים ומורדות, אל עמק גרדנה, עד מעבר גרדנה, אל מעבר ואלפארולה, אזור מרנסן הציורי, ולאחר עקיפה קצרה מעל מעבר ברנר, חזרה לנקודת ההתחלה בקלוזן.

האוטובוס החשמלי הקטן נעזר במערכות בטיחות מודרניות כגון ESP, סיוע אזהרה אקטיבי בפנייה, פנסי לד הבוהקים באור יום ומערכת החלפת מראות MAN OptiView האופציונלית, המבוססת על מצלמה.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן