מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מסירת אוטובוסים באירופה: ירידה בדיזל, עליה בחשמלי

10/05/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

לפי נתוני מכירת האוטובוסים באירופה, מסירת אוטובוסים שמונעים בדיזל באירופה ירדה ב-7.8% בשנה החולפת. מנגד, מסירת האוטובוסים החשמליים (או כאלה שניתנים לטעינה) עלתה ב-13.7% והגיעה ל-3,505 יחידות (עלייה מ-10.6% ב-2021). האוטובוסים החשמליים הם כ-12.7% מהמסירות בשוק האוטובוסים של האיחוד האירופי. אוטובוס 'נטען חשמלי' הוא ההגדרה המשמשת את איגוד יצרני הרכב האירופי, הכוללת רכבים חשמליים עם סוללה מלאה, תאי דלק חשמליים, טווח מורחב ורכבים היברידיים נטענים.

מנתוני איגוד יצרני הרכב האירופי, ACEA, סך רישומי האוטובוסים שמונעים בדיזל היה 18,500 יחידות בשנת 2022. האוטובוסים שנוסעים בדיזל נותרו הפופולריים ביותר מכל האוטובוסים החדשים והיוו 67.3% מכלל מסירת האוטובוסים החדשים.

יש להזכיר ששלושה מתוך ארבעת השווקים הגדולים של האזור רשמו ירידה דו-ספרתית: גרמניה (28.9%-), צרפת (21.4%-) ואיטליה (21.4%-). לעומת זאת ספרד חוותה עלייה ממשית ברישום אוטובוסים חדשים שמונעים בדיזל (52.2%+).

גרמניה, דנמרק וצרפת מובילות בתחום האוטובוסים החשמליים. בצרפת, שהיא השוק הגדול ביותר, נרשם זינוק בשיעור של 26.4% במסירת אוטובוסים חשמליים. גרמניה ודנמרק, השווקים השני והשלישי בגודלם במונחי נפח מסירות באירופה, רשמו גם הן צמיחה חזקה (+10.1% ו-+79.5% בהתאמה). עם צרפת יחד, שלוש המדינות היוו יותר מ-50% מכלל האוטובוסים החשמליים שנמסרו באיחוד האירופי.

לעומת זאת, אוטובוסים חשמליים היברידיים איבדו מהיקף המסירות. המכירות ירדו ב-25.9% ונתח השוק שלהם הצטמצם מ-10.3% בשנת 2021 ל-8.1% בשנה שעברה. הירידה הזו נבעה בעיקר מהירידה החדה שנרשמה בגרמניה (25.3%-), שהיא לבדה מהווה כמעט מחצית מהאוטובוסים החשמליים ההיברידיים הרשומים באיחוד האירופי.

בסך הכול, כ-11.9% מכל האוטובוסים החדשים שנרשמו ב-2022 נסעו על דלק חלופי, ורובם הונעו באמצעות גז טבעי. בצרפת, השוק הגדול ביותר בקטגוריה זו, נרשמה ירידה בשיעור של 11.5%. עם זאת, איטליה וספרד רשמו עליות תלת-ספרתיות ודו-ספרתיות (+112.6% ו+28.6%, בהתאמה). זה הביא לצמיחה כוללת של 8.0%, עם 3,262 יחידות שנרשמו באיחוד האירופי.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן