מרצדס Servotwin בדור חדש עם סיוע חכם
חטיבת המשאיות של מרצדס חשפה לאחרונה את הדור הבא של מערכת ההיגוי המוכחת שלה עם כיסוי מומנט משופר (torque overlay). המערכת משמשת במשאיות עם עומסי סרן קדמיים גבוהים ובעלת התקדמות טכנית ופונקציונלית מגוונת ורחבה. בדומה לקודמתה, מערכת Servotwin החדשה מבוססת על מערכת היגוי דו־מעגלית עם ספקי כוח הידראוליים וחשמליים נפרדים. היא משלבת את מומנט ההיגוי שמפעיל הנהג עם מומנט היגוי משלים הנשלט אלקטרונית לשם דיוק היגוי מרבי ובקרה משופרת.
היתרונות של המערכת הם דיוק ההיגוי ששופר עוד יותר, במיוחד במהירויות גבוהות, מה שמביא לניהול חלק ובטוח יותר במידה רבה. בד־בבד אפשר כעת למדוד את מומנט ההיגוי באופן מדויק יותר, מה שמשפר את שליטת הרכב בכל מצבי הנהיגה. כמו כן החזרת גלגל ההגה אקטיבית: המערכת מחזירה אוטומטית את ההגה למרכז לאחר פניות. הדבר מקל מאוד על הנהג ומגביר את נוחות הנהיגה במיוחד בנסיעות עירוניות ובעבודה של משאיות חלוקה.
גם התמרון בזמן שהרכב נמצא במצב נייח שופר מאוד. הודות לשילוב של סיוע כוח הידראולי ומנוע חשמלי משולב, אפשר להניע את הרכב במאמץ מינימלי גם במהירויות נמוכות או בזמן נייח.
באמצעות לוח המחוונים של הנהג, הנהג יכול לבחור בין שלושה מצבים, הנבדלים זה מזה בסיוע ההיגוי ובהתנהגות ההחזרה האקטיבית במהירויות של מתחת ל־30 קמ"ש. הדבר מאפשר להתאים את מאפייני ההיגוי להעדפות האישיות.
יציבות הנסיעה בקו ישר שופרה במיוחד. במהירויות הגבוהות, הרכב נשאר יציב יותר בנתיב שלו ופחות רגיש לתוואי הכביש שאינו ישר. יש בכך יתרון ממשי ליישומי תובלה ארוכת־טווח.
המיקום המרכזי של מערכת ההיגוי מבטיח לנהג תחושת היגוי ישירה ומבוקרת. יחידת הבקרה מתאימה אוטומטית את רמת סיוע ההיגוי למצב הנהיגה, ומבטיחה התנהגות היגוי מצוינת במהירויות נמוכות וגבוהות כאחד.
לבסוף, עם ביטול סוללת החיץ שנדרשה בעבר, לא רק עלויות התחזוקה מופחתות אלא גם ההחלפה השוטפת שהייתה נחוצה כל שלוש שנים בערך. הדבר גם מביא לחיסכון במשקל של המערכת כולה בהשוואה לקודמתה.