עשרה אוטובוסים ראשונים מונעים במימן במדריד
יצרנית האוטובוסים CaetanoBus סיפקה לאחרונה את עשרת האוטובוסים הראשונים למפעילת התחבורה הציבורית EMT מדריד. היעד של EMT מדריד הוא שכל הצי יפעל ב-2030 על אפס פליטות. מדובר באוטובוסים חדשים שמונעים במימן.
חברת CaetanoBus מצהירה, כי מכרה עד כה יותר מ-200 אוטובוסים המבוססים על תאי דלק (מימן) לערים אירופיות, בעיקר בגרמניה, בספרד, בצרפת, בפורטוגל ובאיטליה, ובקרוב מאוד גם באוסטריה. לדברי היצרן, יש לו נתח שוק של 32% בשוק האירופי של אוטובוסים המנעים במימן במחצית הראשונה של 2023.
עשרת האוטובוסים מדגם Caetano H2.City Gold יפעלו בקו 145. הדגם, בעל מודול תא הדלק של טויוטה (כמו במקרה של תא הדלק של מרצדס eCitaro) והממותג עם טויוטה מאז 2021, הוא אוטובוס עירוני באורך 12 מטרים ובעל טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ.
כלי רכב מתוצרת CaetanoBus יתודלקו בתשתית המימן הירוק הציבורית הראשונה בבירה האירופית שמסוגלת למלא את מכל המימן של כל אוטובוס תוך פחות מ-15 דקות במימן ירוק המיוצר באתר. המימן מיוצר באמצעות אלקטרוליזר PEN המסוגל להפיק 18 ק"ג מימן ירוק בשעה. על פי דיווחי היצרן, האוטובוסים מסוגלים להישאר פעילים 20 שעות ביממה. אוטובוסים שמונעים במימן ימשיכו למלא תפקיד חשוב בנסיעות ארוכות יותר ויהיו אלטרנטיבה לאוטובוסים חשמליים המבוססים על סוללות.
יצרן האוטובוסים CaetanoBus הדגיש, כי ספרד היא שוק מפתח בעבורו. הניידות הנקייה באמצעות מימן היא המפתח להפחתת פחמן של ציי אוטובוסים גדולים, והיא חיונית למפעילים אירופים גדולים, בעיקר אלו הנוסעים למרחקים גדולים מדי יום.
