מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

רשת טעינה אירופית לאוטובוסים ומשאיות

13/09/2023
זמן קריאה: 1 דק'

הפרלמנט של האיחוד האירופי קבע לאחרונה כללים חדשים לגבי תחנות טעינה ותדלוק במימן באירופה, וזאת כחלק מחבילת Fit for 55 הידועה. חברי הפרלמנט האירופי החליטו שיש לספק תחנות טעינה כל 120 ק"מ למשאיות ואוטובוסים עד שנת 2028.

חברי הפרלמנט האירופי פיצלו את ההחלטה לגבי רשת הטעינה, ויצרו הבחנה ברורה בין מיתקני טעינה לרכב קל לבין תשתיות טעינה לאוטובוסים ומשאיות. נקודות טעינה חשמליות למכוניות קלות יהיו עם תפוקה מינימלית של 400 קילוואט. תחנות כאלה יש לפרוס לפחות כל 60 ק"מ לאורך נתיבי רשת ליבת TEN-T עד שנת 2026. תפוקת ההספק של הרשת תגדל ל-600 קילוואט עד 2028. למשאיות ואוטובוסים יש לספק תחנות טעינה כל 120 ק"מ. תחנות אלו אמורות להיות מותקנות בחצי מהכבישים הראשיים של האיחוד האירופי עד שנת 2028, עם הספק של 1,400 קילוואט עד 2,800 קילוואט, בהתאם לכביש.

לגבי תדלוק במימן למנוע תאי דלק, מדינות האיחוד האירופי צריכות להבטיח שתחנות תדלוק מימן לאורך ליבת רשת TEN-T יוקמו לפחות כל 200 ק"מ עד שנת 2031. כמו כן משתמשים של רכבי דלק חלופי יצטרכו להיות מסוגלים לשלם בקלות בנקודות הטעינה (בכרטיסי תשלום או במכשירים ללא מגע וללא צורך במנוי). מחיר ה"דלקים" האלו לדקה/קוואט יוצג לפי צריכת חשמל או לק"ג חומר.

הכללים החדשים בנושא תשתיות דלק חלופי נקבעו בהצבעה בפרלמנט. 514 קולות הצביעו בעד, 52 קולות נגד ו-74 נמנעים. לאחר אישור המועצה, יחולו כללי תשתית הדלק החלופי משישה חודשים לאחר כניסתם לתוקף.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן