שיתוף פעולה של וויימו וטויוטה
שיתוף פעולה חדש בין טויוטה (Toyota) לחברת הנהיגה האוטונומית וויימו (Waymo) מסמן מגמה ברורה בקרב יצרניות רכב ותיקות. בזמן האחרון יותר יצרניות פונות לשותפים טכנולוגיים כדי להאיץ את פיתוח והטמעה של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית. לפי ההודעה הרשמית, גם החברה הבת של טויוטה בתחום טכנולוגיות הניידות, Woven by Toyota, תשתתף בפרויקט.
בוובן מדגישים את חשיבות שיתופי הפעולה בתעשייה, בייחוד לנוכח ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית, החישה והתוכנה. כל אלו מאפשרים ליצרניות הרכב לשפר את מערכות הסיוע המתקדמות לנהג ולחזק את הבטיחות בכבישים. וויימו, שצמחה ממיזם הנהיגה העצמית של גוגל, נחשבת לאחת המובילות בעולם בטכנולוגיית הרכב האוטונומי. היא עשויה להיהפך לשותפה אסטרטגית חשובה של טויוטה, שמפתחת דור חדש של רכבים המוגדרים באמצעות תוכנה, עם יכולות מתקדמות של סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית מלאה.
לצד שיתוף הפעולה עם טויוטה, וויימו פועלת להרחבת שירות ההסעות האוטונומי שלה בערים בארצות הברית. החברה מספקת כ־250 אלף נסיעות בתשלום מדי שבוע באזורים סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, פיניקס ואוסטין, ובקרוב תשיק את שירות המוניות האוטונומי שלה גם בוושינגטון ובמיאמי.
עד סוף 2024 רכבים אוטונומיים של וויימו השלימו יותר מ־50 מיליון ק"מ של נסיעות ללא נהג אנושי. החברה צברה יותר מ-20 מיליארד ק"מ של ניסויים במציאות מדומה. הנתונים שנאספים מהצי שלה משמשים לשיפור קבוע ושוטף של מערכות הבטיחות והבקרה.
חבר הנהלת טויוטה והסמנכ"ל הבכיר, הירוקי נג'קימה (Hiroki Nakajima), מסר: "אנחנו חולקים חזון משותף לקידום בטיחות באמצעות טכנולוגיה אוטומטית, ואנו בטוחים ששיתוף הפעולה יסייע להנגיש את הפתרונות שלנו לאנשים נוספים ברחבי העולם."
באוגוסט האחרון השיקה וויימו את הדור השישי של טכנולוגיית הנהיגה שלה, Waymo Driver. מערכת זו היא "המוח" של רכבי החברה. למערכת 13 מצלמות, ארבעה חיישנים מסוג LiDAR, שישה חיישני רדאר, מיקרופונים חיצוניים ומפות ניווט מדויקות. היא מאפשרת הפעלה אוטונומית בטוחה במגוון רחב של רכבים.
באוקטובר 2024 גייסה וויימו 5.6 מיליארד דולר במסגרת סבב השקעה בהובלת החברה האם Alphabet, לטובת המשך הרחבת השירות. ויימו משתפת פעולה גם עם שירות ההסעות הפופולרי אובר (Uber), שאיתו חתמה על הסכם אסטרטגי במאי 2023, וכעם יצרנים נוספים.
טויוטה היא לא החברה היחידה בתחום הרכב שעובדת עם וויימו. גם יונדאי משתפת פעולה עם המיזם. באוקטובר האחרון הוחלט להטמיע טכנולוגיית נהיגה אוטונומית בדגמי Ioniq 5 החשמליים ולהוסיף אותם את הרכבים לצי המוניות האוטונומיות של וויימו. ג'נרל מוטורס (GM) העסיקה לאחרונה מהנדסים מחברת קרוז (Cruise), שהייתה בעבר שותפתה הטכנולוגית, כדי לקדם את פיתוח מערכת הנהיגה האוטונומית Super Cruise, הדומה לזו שמפעילה את המוניות האוטונומיות של וויימו. כעת קרוז היא חברה בת בבעלות מלאה של GM.