מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

ועדת הכלכלה: יישום הרפורמה בתחבורה הציבורית

05/03/2023
זמן קריאה: 1 דק'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה דיון מעקב אחר יישום הרפורמה בתחבורה הציבורית, לאחר שהתברר שעדיין לא הושג הסכם תקציבי ליישומה. בדיון התברר, כי משרד האוצר יקצה 360 מיליון שקל לטובת הרפורמה, ומשרד התחבורה יקצה 140 מיליון שקל. היו"ר ביטן ביקש מכל צד להוסיף 40 מיליון שקל.

בפתח הישיבה אמר היו"ר ביטן, כי ביקש לבחון אפשרות שנכים בכיסאות גלגלים יוכלו לנסוע חינם ברכבת, בהיעדר חלופה אחרת. לדבריו, הביטוח הלאומי יכול לממן זאת עד שהאוטובוסים הבין עירוניים יונגשו ולא יהיה בכך עוד צורך.

סגן הממונה על התקציבים באוצר, איליה כץ אמר, כי תקציב הסובסידיה לתחבורה ציבורית גדל כל שנה ב-250-200 מיליון שקל, והשנה התכנסו ראש הממשלה, שר האוצר ושרת התחבורה, וסיכמו על תוספת של 680 מיליון שקל, שמיועדת לרפורמה ולהעלאת שכר הנהגים. את החלוקה יעשה משרד התחבורה. באשר לבקשתו של היו"ר ביטן לתוספת של 40 מיליון שקל, אמר כץ, כי כדי להגדיל תקציב צריך מקורות, וכל המקורות חולקו.

ח"כ אליהו ברוכי אמר, כי כיום יש הוראה שילד מתחת לגיל 5 יכול לנסוע ללא תשלום רק בליווי מבוגר. לדבריו, צריך לאפשר ליותר מילד אחד ליהנות מכך, שכן לפעמים יותר מילד אחד קטן נוסע עם הורה בתחבורה הציבורית.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, דחה את ההצעה ואמר, כי יש לכך גם פן בטיחותי. הדבר מבטיח שיהיה מי שילווה כל ילד קטן, ומצד שני לא יאפשר למורה לנסוע עם כיתה שלמה חינם.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן