מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

ועדת הכלכלה: עד 14 שעות נהיגה ביום

03/12/2023
זמן קריאה: 2 דק'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה להאריך את הוראת השעה המאפשרת לנהגי משאיות ואוטובוסים לנהוג 14 שעות ביום עד 29 בפברואר 2024 או עד תום המצב המיוחד בעורף, המוקדם בהם.

בעיית המחסור בנהגי אוטובוסים ומשאיות התעוררה עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, שבעקבותיה התקינה שרת התחבורה ב-12 באוקטובר תיקון שאפשר להעלות את שעות הנהיגה המותרת מ-12 ל-15 שעות ביום. ב-21 באוקטובר תוקנה ההוראה שוב, גם הפעם ללא אישור ועדת הכלכלה, ומספר שעות הנהיגה המותרות ביום ירד ל-14 לאחר שמשרד התחבורה סבר כי פחת מעט הצורך בהארכת השעות. כעת, לפי משרד התחבורה, נמצא כי 14 שעות נהיגה ביום עונות על הצרכים הנוכחיים שנובעים מהמלחמה, והמשרד ביקש מהוועדה להאריך את ההוראה.

נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, ציינה כי עם פרוץ המלחמה נוצר מחסור אקוטי בנהגים, על רקע גיוס מצד אחד וצורך מוגבר בהסעה מצד שני. "בהתחלה הוספנו תוספת של שעות נהיגה לנהגי אוטובוסים ורכב מסחרי של יותר מ-6 טונות, 15 שעות במקום 12 שעות, ולאחר מכן צמצמנו ל-14 שעות."

היו"ר ביטן הציע להאריך את התקופה עד תום המלחמה.

ראש מדור תעבורה במשטרה, סנ"צ לימור שזו אמרה, כי לתאונות דרכים שבהן מעורבים רכבים כבדים ואוטובוסים יש משמעות קטלנית, והמשטרה הייתה שמחה לקבל נתונים כדי לבחון את הבקשה.

מנהלת אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, דלית רגב, השיבה לה, כי כ-40% מנהגי הרכב הכבד גויסו בצו 8 ואין נתונים מלאים, כי הצבא לא מפרסם אותם. היא הזכירה כי גם כך חסרים בשגרה כ-7,000 נהגים של אוטובוסים ומשאיות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, הוסיף כי כ-7,000 משאיות גויסו, וגם אחרי המלחמה ייקח זמן עד שהמצב יחזור לקדמותו.

היו"ר ביטן אמר, כי כיום הנסועה פחתה, ולכן הוא פחות מודאג. עם זאת הוא קרא למשרד התחבורה לבחון את הנושא. ככל שיתברר שיש עלייה בתאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים, הוא מבקש ממשרדי התחבורה והמשפטים לשקול לתקן את התקנה עוד לפני סיום המלחמה.

רגב הבהירה, כי משרד התחבורה חרד לגבי תאונות דרכים, ואם יהיה צורך, יתקן את התקנה.

יו"ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית, ישראל גנון, הזהיר מניצול לרעה של התקנה וממצב שבו נהגים בקו עירוני שנוסע בפתח תקווה או בראש העין יעבדו שעות ארוכות.

עו"ד ראובני השיבה, כי אין שינוי בשעות המנוחה.

מנהל אגף רישוי ותפעול במשרד התחבורה, עמיחי לוי הוסיף, כי אין כוונה להחיל את התקנה בפעילות האזרחית של התחבורה הציבורית.

היו"ר ביטן הדגיש את חשיבות התיקון לטובת המשק, וההצעה אושרה ברוב של ארבעה תומכים, בהם היו"ר ביטן, ח"כ אלי דלל, ח"כ אברהם בצלאל וח"כ סימון מושאישוילי. ח"כ דנינו ביקש להביע מחאה ונמנע בהצבעה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן