מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

ועדת הכלכלה: עיכוב בפתיחת הרכבת מהדרום למרכז

16/04/2024
זמן קריאה: 2 דק'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה דיון מהיר בנושא "עיכוב של שנתיים בפתיחת הרכבת מהדרום למרכז", לבקשת ח"כ אברהם בצלאל וחברי כנסת נוספים.

ח"כ בצלאל הסביר, כי במשרד התחבורה אומרים שמשרד הביטחון צריך למגן, ובמשרד הביטחון מפנים חזרה למשרד התחבורה. "זה המסר שלנו לתושבי הדרום? מה אם לא הרכבת יביא לחיבור של הפריפריה למרכז?", שאל ח"כ בצלאל.

ח"כ דבי ביטון, תושבת שדרות, אמרה כי צריך למגן ולהיערך אחרת, ולתת לתושבים להחליט אם הם עולים על הרכבת או בוחרים לנסוע בכביש, שגם הוא חשוף לאיום נ"ט.

ח"כ עודד פורר אמר, כי "הפתיחה מתעכבת בשל הצורך בחומה שתגן על המסילה, שעלותה כ-820 מיליון שקל. זה אומר שאנחנו נמצאים עדיין ב-6 באוקטובר. ברחובות יש תחנת רכבת ואין חומה שמגנה מירי נ"ט. אם גם אחרי ה-7 באוקטובר נידרש להקים חומות בשדרות, סימן שלא למדנו כלום."

ח"כ משה טור פז אמר בתגובה, כי אפשר בכלים סבירים לבצע את המיגון, ומי שאומר שלא צריך למגן, לא מבין עם מה המדינה מתמודדת.

גם ח"כ מאיר כהן אמר כי צריך לקבל החלטות אמיצות ולמגן את הקטע.

ח"כ אלמוג כהן הצטרף לדברי ח"כ פורר ואמר, כי צריך לשנות קונספציה. "מספיק עם המיגונים. אפשרנו לצבא לסמוך על הגנה, אבל די עם הגנות. אם נתמגן שוב, נשים את הצבא באזור הנוחות", אמר.

ח"כ טור פז טען: "תמיד נצטרך מיגון, לא צריך למכור אשליות לאנשים."

מנכ"ל הרכבת, משה זנה אמר, כי כשצה"ל מורה לסגור את התחנה, אין לרכבת שיקול דעת. יש שאטלים במקטע הסגור, בין שדרות לאשקלון.

נציג אגף המבצעים בצה"ל, סא"ל ירין עמר הסביר, כי בהתאם להערכת המצב החליט צה"ל שקטע של 4.4 קילומטר, מיד מרדכי ועד דרומית לנחל שקמה, חשוף לאיום של חוליות נ"ט שיכולות לבצע ירי על הרכבת, ומול האיום הזה ישנה תוכנית מיגון.

היו"ר ביטן שאל מי יממן את המיגון.

סא"ל עמר השיב, כי יש תוכנית מוכנה, אך הוא לא יוכל להתייחס למימון ותקצוב כי אינו בקיא בנושא.

מנכ"ל הרכבת זנה אמר, כי משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לתכנון וביצוע, והוא האחראי.

היו"ר ביטן בתגובה: "אם נחכה למשרד הביטחון זה לא יקרה."

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר, כי "הוועדה סבורה שיש לסיים את העבודות, כולל המיגון, בהקדם, כדי לחבר את שדרות למרכז. הוועדה סבורה שצריך למצוא לכך תקציב, ואינה פוסלת שימוש בתקציב מינהלת תקומה. הביצוע והתכנון צריכים להיות בידי הרכבת ולא בידי משרד הביטחון."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן