מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

מצלמות אכיפה אוטומטיות בכביש בגין

28/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

מ-7 בנובמבר מופעלות מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיב התחבורה הציבורית שנחנך לאחרונה בכביש בגין (כביש 50) בירושלים. עיריית ירושלים סיימה להתקין את המצלמות לאורך נתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) בכביש בגין, בקטע שבין מחלף בן ציון נתניהו לבין מחלף גולדה. בקרוב יותקנו מצלמות אכיפה נוספות בכביש בגין, בהמשך נתיב התחבורה הציבורית, עד מחלף גבעת שאול.

מצלמות אכיפה אוטומטיות הוצבו גם במסלול בלעדי לתחבורה ציבורית (מת"צ) בציר ירמיהו בירושלים, שנפתח לתנועה לאחרונה. מת"צ ירמיהו מאפשר מעבר מהיר ותנועה זורמת של אוטובוסים וכלי רכב ציבוריים בין צפון העיר למרכזה.

מצלמות האכיפה חוברו למרכז שליטה ובקרה של עיריית ירושלים ויאכפו על ידי אגף אכיפה ושיטור שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דו"ח בסך 500 שקלים לכל רכב לא מורשה שייסע בנתיב התחבורה הציבורית.

לפני כחודש אישרה ועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים. ההצעה נועדה להסמיך גם פקחים לאכוף, באמצעות מצלמות, נסיעה שלא כדין בנת"צים. מהלך שנועד לאפשר הקמת יחידה מיוחדת של משרד התחבורה שתאכוף עבירות בנ"תצים.

האישור התאפשר לאחר שבישיבות הקודמות סוכמו שינויים שביקשה הוועדה להכניס בהצעת החוק, לפיהם משרד התחבורה יחל בתחילה את האכיפה רק בדרכים הבין עירוניים, כאשר עד 31 בדצמבר 2022 יוכלו הרשויות להתארגן. לאחר מכן, תהיה שרת התחבורה רשאית לפנות לרשויות ולבקש שיבצעו אכיפה, תוך 18 חודשים מפנייתה. הרשות תתייחס לפניה בתוך 180 ימים ותצטרך להתחיל את האכיפה תוך 18 חודשים מיום פניית השרה. אם הרשות תסרב או לא תשיב, יהיה משרד התחבורה רשאי לבצע את האכיפה בתחומה. כמו כן, רשות שסמכויותיה הועברו למשרד התחבורה תוכל, בכל עת, לבקש להשיב לה את סמכויות האכיפה.

 

 

לבקשת הוועדה הורחבו מעט המטרות שלשמן ניתן לעשות שימוש בכספי האכיפה ברשויות המקומיות, והן תכלולנה: תפעול ותחזוקת תחבורה ציבורית, שבילי אופניים והוצאות שנועדו להפחתת שימוש ברכב פרטי ועידוד תחבורה שיתופית. עם זאת, בעניין זה הביעו ח"כ יסמין פרידמן וח"כ בועז טופורובסקי התנגדות בישיבה הקודמת, ודרשו לאפשר שימוש בכספים גם לטובת בטיחות בדרכים. ח"כ פרידמן התייחסה לכך גם היום, ואמרה כי היא דורשת ש-15% מהכספים יופנו לבטיחות בדרכים. בעקבות זאת הוחלט כי 50% מההכנסות, בניכוי הוצאות האכיפה, ישמשו את הרשות לכל מטרה. 35% מהכספים ישמשו, כאמור, לתפעול ותחזוקת תחבורה ציבורית, שבילי אופניים והוצאות שנועדו להפחתת שימוש ברכב פרטי ועידוד תחבורה שיתופית. 15% מהכספים ישמשו לבטיחות בדרכים בכל מקום בו פועלת תחבורה ציבורית, נתיבי אופניים והולכי רגל, בתיאום עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן