מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

נוהל חדש למערך הבקרה באוטובוסים

18/03/2025
זמן קריאה: 2 דק'

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית הכריזו על שינוי בעל משמעות במערך הבקרה בתחבורה הציבורית כדי להפוך את הנסיעה לנעימה יותר ולהעניק שירות מכבד לכל האוכלוסייה.

התוכנית החדשה, שגובשה ביוזמת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ומנכ"ל המשרד משה בן זקן, מציבה במרכז את זכויות הנוסע, תוך התחשבות באוכלוסיות מגוונות כגון קטינים, אזרחים ותיקים ואנשים עם מוגבלות.

במסגרת הנוהל החדש יתאפשרו גמישות בתיקוף ותשלום בעבור נוסע אחר באמצעות רב-קו בהסדרי נסיעה שאינם לפי זכאות אישית. שינוי זה יקל מאוד על משפחות ומלווים, ומבטא את התפיסה החדשה של שירות ממוקד אזרח.

הנוהל החדש מסדיר באופן מיוחד את הליך דרישת התשלום של תעריף מוגדל לקטינים בגילים 18-12, תוך הקפדה על יידוע ההורים והתחשבות בגילם הצעיר של הנוסעים. זאת לצד חובת החתמת הנוסע על אישור קבלת דרישת תשלום - במסופון דיגיטלי או במסמך נייר. הדבר יבטיח שקיפות מלאה בתהליך.

אחד החידושים המרכזיים בתוכנית הוא הגבלת מספר הבקרים באוטובוס למספר הדלתות, למעט במקרים מיוחדים ובאישור מראש. שינוי זה נועד למנוע תחושת הצפה ולחץ בקרב הנוסעים ולהבטיח בקרה מידתית ויעילה.

התוכנית קובעת במפורש חובת הפעלה של שיקול דעת בבקרה על אנשים עם מוגבלות, ילדים, אזרחים ותיקים, נוסעים עם עגלות תינוקות וכבודה כבדה, ובכך מעגנת את ערכי ההתחשבות והנגישות במערך התחבורה הציבורית.

במסגרת הרחבת זכויות הנוסעים הוארכו זמני ההגשה של בקשה לביטול תעריף מוגדל (קנס) ל-45 יום ולביצוע התשלום ל-60 יום. כך יהיה לנוסעים יותר זמן להתמודד עם דרישות תשלום. כמו כן נקבע איסור מוחלט על עיכוב זמני נסיעה של האוטובוס במסגרת הבקרה כדי להבטיח עמידה בלוחות הזמנים ושירות אמין לנוסעים.

עם כניסת הנוהל החדש לתוקף, מערך הבקרים יעבור הכשרה מיוחדת שתדגיש את ערכי השירות האדיב והמקצועי, ותיושם מערכת בקרה ופיקוח על עבודת הבקרים.

השרה רגב: "מהפכת שירות בתחבורה הציבורית בישראל תהפוך את הנסיעה למכבדת, נעימה ויעילה יותר לכל אזרחי המדינה. התוכנית היא צעד מהותי בשיפור מערך התחבורה הציבורית, הראויה למדינת ישראל המתחדשת. היא פותחת עידן חדש בתחבורה הציבורית בישראל, עידן של שירות מכבד, שקיפות ואמון הדדי. אני מאמינה שהדרך לעודד שימוש בתחבורה הציבורית עוברת קודם כל בשירות איכותי. זו רק ההתחלה של צעדים ממשיים שנקדם כדי להעלות את התחבורה הציבורית בישראל לסטנדרטים הגבוהים ביותר."

מנכ"ל המשרד בן זקן: "הנוהל החדש הוא תוצאה של תפיסה חדשה בתחבורה הציבורית, המציבה במרכז את הנוסע כדי להעניק לו שירות מתקדם. הצלחנו ליצור נוהל מאוזן המשלב יעילות של הבקרה עם כבוד האדם ושירות. בד בבד אנו משקיעים משאבים רבים בהכשרת הבקרים כדי להבטיח שירות מקצועי ואדיב. זה נדבך חשוב במהפכה הכוללת שהשרה רגב מובילה בתחבורה הציבורית במדינת ישראל."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן