מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

נתיב פלוס חדש בכביש 1 לירושלים

27/11/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

ב-2 בדצמבר 2022 ייפתח בכביש 1 לכיוון מזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים שלושה לפחות כולל נהג/ת), שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים. הנתיב ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית - 400 אוטובוסים ביום חול, 500 אוטובוסים בימי ו'.

"נתיב פלוס" באורך של 26 ק"מ, בין מחלף דניאל לכניסה למנהרת הראל. הוא יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 ל-17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל המשתמשות והמשתמשים בדרך.

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בעבודות צביעה של הנתיב סמוך למחלף שער הגיא, רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 ש"ח.

"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תוכנית המיליון" שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. בחודשים האחרונים השולמו עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים, המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.

 

 

משרד התחבורה מציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים. מערך קווי האוטובוסים תוגבר ב-115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום: חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.

לרשות הנוסעות והנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": בחניון שפירים כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב; בחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין כ-1,000 מקומות חניה וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב; בחניון חנה וסע בראשון לציון כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן.

השרה מיכאלי: "התחייבתי ל-150 קילומטר של נת"צים. עתה נצבע הנת"צ הכי ארוך במדינה, שמוביל לעיר הבירה - 26 קילומטר ו-22 נוספים שיהיו כבר החודש. העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית. זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק."

מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' היא ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות."

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל: "חברת נתיבי ישראל היא הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תוכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. המטרה היא להקל את עומסי התנועה בכבישי הארץ ואת הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמנות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן