מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

עסקת רכש קרונות חשמליים בשווי של 1.7 מיליארד יורו

29/01/2024
זמן קריאה: 2 דק'

במעמד מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, נשיא אזורי של חברת אלסטום, אנדרו דלון, ומנכ"ל אלסטום, ישראל ערן כהן, נחתם הסכם רכש להצטיידות רחבת היקף בקרונות ובקרונועים חשמליים לפי תוכנית רכש שהציגה הנהלת הרכבת.

בן-זקן: "ההסכם שנחתם עם חברת אלסטום העולמית מלמד, כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה. ההסכם נחתם לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד התחבורה ורכבת ישראל תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר."

בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, התקיימה עבודת מטה מאומצת שריכז מנכ"ל המשרד עם רכבת ישראל ומשרד האוצר. אושרה תוכנית רכש של 81 קרונות דו-קומתיים תוצרת מאלסטום ו-81 קרונועי ddemu מתוצרת סימנס בהיקף כולל של 1.7 מיליארד יורו.

התוכנית נועדה לשפר את השירות הרכבתי ולטפל בעומסי נוסעים. במסגרתה נרכשו קרונות חדשים שיוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. הרכש יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת.

בדבריו במעמד החתימה ציין מנכ"ל משרד התחבורה, כי רכבת ישראל חווה בשנים האחרונות גידול ניכר ומתמיד בביקושים. מדובר במהלך הצטיידות חסר תקדים, של מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 ל-105 מיליון בשנת 2025 ול-300 מיליון בשנת 2040. אלה יסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן חדש ולקווים חדשים שייפתחו בשנים הקרובות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית.

התוכנית תגדיל בעשרות אחוזים את קיבולת הנוסעים, תפחית את הצפיפות בשעות השיא ותשפר את השירות הרכבתי. זאת בהתאם למדיניותה של השרה רגב לגבי תחבורה המבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות.

הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, בהם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לאופניים. הם יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה לשמונה קרונות. כמו כן המהלך יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד-קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, ולהפעיל רכבות בתצורה מיטבית המסיעות יותר מ-1,200 נוסעים בישיבה.

הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי זה כשנתיים ול-36 סטים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל השנה. הקרונות הדו-קומתיים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.

במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו מסוף השנה, יוגדלו השולחנות הקיימים לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB ושקעי 220 וולט, ויאופיין קרון אופניים ייעודי שבו יוגדל מרווח הפנים ויותקנו מיתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "זו בשורה לנוסעים. אנחנו ממשיכים לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות, ונערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר מאוד את השירות הרכבתי בכל הארץ. זאת בהמשך לתוכנית החומש שאישר דירקטוריון הרכבת."

 

חתימת ההסכם

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן