מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

צעד נוסף בדרך לחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל

20/03/2024
זמן קריאה: 2 דק'

רכבת ישראל ציינה אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום השדרוג של מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל הארץ.

פרויקט המעבר מאיתות חשמלי לאיתות אלקטרוני החל בשנת 2014 וכלל הקמה של 22 מערכות שליטה ובקרה בתחנות, הנחה של 250 ק"מ תשתיות תקשורת והתקנה של כל מרכיבי האיתות - סימנורים, מסוטים ומערכות בטיחות נוספות. כך נוצר רצף מסילתי בכל תחנות הנוסעים של איתות אלקטרוני מתקדם, חדשני ובטיחותי, שיאפשר בהמשך לשלב קטעי מסילה חדשים הנבנים כיום (המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד), וכן יאפשר להשלים את פרויקט ETCS LEVEL 2 המוטמע כיום ברכבת ישראל והמשתמש בתדרי סלולר רכבתיים. בזכות המערכת החדשה ישופרו ניהול תנועת הרכבות על ידי מרכז השליטה והבקרה הרכבתי ורמת השירות והבטיחות.

מערכת האיתות האלקטרוני מאפשרת גמישות לשינויים עתידיים ומתאימה לשדרוגים ולהתממשקות למערכות שליטה ובקרה כגון מערכת ETCS LEVEL-2 - המערכת המתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות - ופרויקט החשמול, שנועד לעבור מרכבות דיזל לרכבות חשמליות, מהירות וירוקות מבחינה סביבתית. שני הפרויקטים נמצאים בתהליכי ביצוע מתקדמים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הרכבת היא מרכיב מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שלי, וכולנו רתומים להבטחת התנאים שיאפשרו לה להסיע 300 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2040. רק מערכות הסעת המונים כגון רכבת ישראל והרכבת הקלה יכולות לספק חלופה הולמת לרכב הפרטי, בשילוב המערכות המשלימות סביב התחנות שיספקו לציבור חיבוריות וקישוריות מלאות. רק כך נשחרר את העומסים בכניסות למטרופולינים ובמרכזי הערים, נחסוך זמן, נוריד את רמות המתח והלחץ, נשפר את הבטיחות, נפחית את תצרוכת הדלק ונצמצם את זיהום האוויר. אין לנו חלופה אחרת."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנחנו מציינים את השלמת מערכת האיתות האלקטרוני של רכבת ישראל, צעד חשוב שיאפשר לנו להפעיל יותר מסילות ויותר קווים, ובתדירות גבוהה יותר. מערכת האיתות היא חלק מטכנולוגיות מתקדמות שבעזרתן נמשיך לחבר את ישראל ברשת של רכבות חשמליות מהירות, מקריית שמונה עד אילת, נמשיך לקצר את זמני הנסיעה מכל מקום לכל מקום ולהעביר את רוב תנועת המטענים מהכבישים לרכבת. זו התשתית לעתיד התחבורה בישראל."

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "רכבת ישראל ממשיכה ליישם ולממש את תוכנית הפיתוח רחבת ההיקף שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות דירקטוריון הרכבת, מנהליה ועובדיה. תוכנית זו נמצאת בשלבים מתקדמים עם התקדמות ממשית בכל הפרויקטים המבוצעים כיום: המסילה המזרחית, מסילת 431, פרויקט החשמול, הכפלת המסילות לחיפה ובאר שבע, הארכת הקו לירושלים ועוד. סיום פרויקט האיתות האלקטרוני יאפשר לנו להמשיך ולחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית ולהגדיל מאוד את מספר הנוסעים ברכבת."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "שדרוג מערכת האיתות הוא אבן דרך של ממש בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, שנועדה לשפר את השירות לנוסע, להפעיל רכבות חדשניות ומהירות ולהגדיל במידה רבה את מספר הנסיעות ברכבת מ-70 מיליון בתחילת העשור הנוכחי ל-300 מיליון נסיעות בשנת 2040. אנו ממשיכים לקדם את מיזמי הפיתוח ולהטמיע מערכות טכנולוגיות מהחדשניות והיעילות ביותר בעולם התחבורה כיום, תוך שימת הנוסעים שלנו ובטיחותם במרכז סדר העדיפויות."

 

צילום: רכבת ישראל

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן