מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

קו BRT יחבר בין פ"ת לאוניברסיטת אריאל

29/09/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת נתיבי איילון, משיק את הקו הכתום - מערכת תחבורה עתירת נוסעים (BRT) שתעניק לתושבי השומרון חלופה מהירה, אמינה ונוחה לרכב הפרטי. הקו, שאורכו כ־30 ק"מ, יהיה חלק מרכזי ברשת הסעת המונים מתקדמת, הכוללת קווים לאריאל, לרחלים, לראש העין, לאלעד, לכפר קאסם ולאזורי התעסוקה בפתח תקווה. בחלק מהתוואי ייסעו על התשתית קווים נוספים במערכת, לטובת חיבוריות מרבית.

ביום פעילות צפויים לנסוע בקו 10,000 נוסעים. אמינותו ויעילותו של הקו יאפשרו מעבר חלק לתחבורה ציבורית איכותית ומהירה, ויחזקו את השימוש בה על פני הרכב הפרטי.

מוקדים מרכזיים לאורך התוואי: מסוף רחלים, אוניברסיטת אריאל, רחוב ירושלים, אזור התעשייה אריאל, אזור התעשייה ברקן, פארק תעסוקה לב ישראל, אזור התעשייה סגולה ופארק התעסוקה קריית אריה.

מוקדי תחבורה מרכזיים וחיבורים לרשת הארצית: מסוף ברוכין, תחנת רכבת קריית אריה, הקו האדום של הרכבת הקלה ותחנת המטרו העתידית M3.

תוואי הקו לפי רחובות וצירים עיקריים: מסוף רחלים, כביש 4775 (רחוב ירושלים), כביש 5, מחלף אבן העזר, הדקלים, דרך אריאל שרון, כביש 444, כביש 483, כביש 40 דרך אם המושבות, מסוף רכבת קריית אריה.

במסגרת הפרויקט יפותחו גם תשתיות משלימות, בהן שבילי אופניים רציפים ומדרכות רחבות ונגישות, וישודרג המרחב הציבורי באמצעות עצים וצל טבעי לטובת חוויית שימוש נוחה ובטוחה.

ראש העיר אריאל, יאיר שטבון "אנחנו לא מחכים להחלטה הרשמית על ריבונות ומקדמים אותה בשטח. הקו החדש יאפשר הגעה מהירה ונוחה לתושבי אריאל, לסטודנטים ולכל תושבי השומרון. מקווה שכבר בקרוב כבר נראה את התחלת העבודות בשטח."

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר את השומרון ללב מדינת ישראל באמצעות מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, נגישות ויעילות. הקו הכתום ישנה את המציאות התחבורתית באזור, יעניק לתושבים חלופה מהירה לרכב הפרטי ויחבר אותם באופן מיטבי למרכזים של תעסוקה, חינוך ופנאי. זה צעד חשוב נוסף בדרך לצדק תחבורתי וחיזוק ההתיישבות."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "הקו הכתום, מערכת ה־BRT החדשה בשומרון, מביא בשורה של שירות אמין, מהיר ונגיש לנוסעים. שילוב נתיבי תחבורה ייעודיים, תחנות נוחות ותשתיות משלימות יבטיח נסיעה איכותית, שתתרום להפחתת העומסים בכבישים ולחיזוק הכלכלה המקומית."

 

אילוסטרציה. תחנת BRT עם רציף מוגבה ואוטובוס מפרקי בנתיב ייעודי

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן