מגה הסעות
כתבות
מגה משפט
לעמוד קודם

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אגד

23/06/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד אגד על ידי הילה יוכבד סלסקי וולפוב אשר השתמשה ביישומון של אגד כדי להזמין שירות הסעה מותאם ביקוש, המכונה "תיק תק" והמהווה חלק מאמצעי התחבורה הציבורית החכמה בערים ירושלים וחיפה.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון מצוין, כי שירות "תיק תק" הוא שירות תחבורה שיתופית המאפשר להזמין נסיעה שיתופית במונית שירות או אוטובוס בלחיצת כפתור דרך היישומון האמור. הלקוח/הנוסע מסמן את היעד שאליו הוא רוצה להגיע ביישומון, וזה מייצר בעבורו את המסלול השיתופי המתאים.

לדברי המבקשת, הוראות הרישיון וההסכם להפעלת שירות "תיק תק" אינם כוללים כל הרשאה או רכיב גבייה של "דמי ביטול", ובוודאי לא דמי ביטול בשווי עלות נסיעה שבוטלה בטרם הגיעה ההסעה לנקודת האיסוף. "דמי הביטול" לעניין הליך זה, מציינת המבקשת, הם חיוב המשתמש לשלם 100% מעלות הנסיעה, מקום בו ביטל את הנסיעה בטרם הגיעה ההסעה לנקודת האיסוף.

אשר על כן, טוענת המבקשת, גביית דמי ביטול על ידי אגד באמצעות היישומון נעשית שלא כדין, תוך חריגה מסמכות. לדבריה, אגד גובה כספים בגין אי הופעת המשתמש לנקודת האיסוף באופן מלא כבר מהמקרה הראשון של אי הגעה, וזאת בניגוד להסכם ההפעלה שנחתם מול הממשלה. יש בהסכם משום הטעיה של המשתמש, תוך ניצול מצוקתו והטלת חיובים כספיים באופן המנוגד להסכם ההפעלה שעליו חתומה אגד מול הממשלה.

בית המשפט התבקש לחייב את אגד להשיב ללקוחותיה בשירות תיק תק את התשלומים שגבתה בניגוד לדין במקרה של ביטול נסיעה ואי הופעה לנקודת האיסוף, בתקופה שממועד תחילת ההפעלה של שירות תיק תק, וכן להורות לאגד לתקן את החיובים כך שיתאימו להוראות הדין ולהסכם ההפעלה האמור.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן