מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 02
לעמוד קודם

סקניה השיקה אוטובוס ביוגז תיירותי

07/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

לאחרונה הושק בבכורה עולמית אוטובוס תיירות של סקניה המונע באמצעות ביוגז. מדובר בשיתוף פעולה בין סקניה, ספקית הניידות Flixbus וספקית הגז Gasum. שלוש החברות יפעילו את האוטובוס, המיועד לנסיעה למרחקים ארוכים, ולכן אינו מתאים להנעה חשמלית המוגבלת בטווח נסיעה. החברות מייעדות את האוטובוס לנסיעה במסלול שבין שטוקהולם לאוסלו.

הביוגז הדחוס משמש כיום בעיקר לאוטובוסים עירוניים, למכוניות ולתובלה קלה, אך עד כה נחשב פחות יעיל לרכבים כבדים למרחקים ארוכים. בשנים האחרונות פותחה טכנולוגיה לקירור הביוגז למינוס 160 מעלות צלזיוס, כך שהוא נהפך לנוזל ונעשה צפוף יותר לאנרגיה. הדבר פותח את האפשרות להשתמש בגז, בין השאר להובלה כבדה הן ביבשה והן בים.

זמינות הביוגז גדלה במהירות ברחבי אירופה, במיוחד מכיוון שהאיחוד האירופי החליט להפוך נקודות תדלוק לזמינות לאורך רשתות הכבישים האירופיות הראשיות (TEN-T). בזכות שימוש בביוגז נוזלי (LBG), האוטובוס התיירותי יפחית את השפעת האקלים ויתרום לתחבורה נטולת דלק המופק מנפט בין שתי הבירות הנורדיות.

 

 

יוהאן אקברג, ראש יחידת הלקוחות של סקניה, טוען שזהו כנראה פתרון הטוב ביותר כיום. לדבריו, היתרונות של ביוגז נוזלי רבים: הוא נטול מאובנים (נפט גולמי) ונקי מפליטת מזהמים. איכות האוויר מושפעת אף היא באופן חיובי מהפחתת פליטות חלקיקים ותחמוצות חנקן (NOx), והרכבים השקטים למדי מיטיבים עם הנהגים והנוסעים ועם החברה בכלל.

עוד אמר: ביוגז הוא לא רק הדלק עם הפליטות הנמוכות ביותר של CO2, הוא גם פותר בעיות פסולת מקומית, יוצר מקומות עבודה מקומיים ומחזיר פחמן וחומרים מזינים אחרים לאדמה.

כבר היום 17 אחוזים מרשת הגז באירופה היא באמצעות ביוגז. הרשת מתרחבת במהירות ותורמת באופן פעיל להפחתת פליטת CO2. נתח הביוגז ברשת הגז השוודית מגיע ל 95% .

בסקניה סבורים שהביוגז יהיה אחד הכלים המרכזיים להפחתת פחמן בתובלה ארוכת-טווח. ההערכה היא שמחצית מצי הגז הכבד באירופה עשויה לפעול על ביוגז בשנת 2025.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן