מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 03
לעמוד קודם

מאן ממשיכה בפיתוח האוטובוס האוטונומי

08/08/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חטיבת האוטובוסים של מאן מדווחת בימים אלה על הצלחה מרשימה שהשיג האוטובוס האוטונומי המכונה CITY.

בארבע השנים האחרונות, חטיבת הפיתוח של מאן עבדה עם 14 שותפים מתעשיית הרכב, ספקים, מפתחי תוכנה ומדענים כדי לפתח פונקציות נהיגה אוטומטיות באוטובוס לתנועה עירונית בטוחה, יעילה ונוחה המותאמת לעתיד.

כחלק מיוזמת ה-CITY ("מכוניות אוטומטיות ותנועה חכמה בעיר"), מאן התמקדה ביישומי תחבורה ציבורית ואפשרה לאוטובוסים להתקרב לתחנות אוטובוס באופן אוטונומי ובדיוק גבוה. בחודש יוני האחרון הציגו השותפים את התוצאות בשטח, במרכז הבדיקות של אלדנהובן.

במאן מציינים כי תנועה עירונית מודרנית היא מורכבת עד מאוד. בסביבה העירונית יש מגוון רחב של משתמשי דרך אינדיבידואליים הנעים במרחב מצומצם מאוד, לכיוונים רבים. כתוצאה מכך, פיתוח נסיעה אוטונומית בסביבה עירונית הוא אתגר משמעותי ומורכב הרבה יותר מאשר נסיעה אוטונומית של משאיות בכביש מהיר.

על מנת להצליח לנצל את הפוטנציאל של כלי רכב אוטומטיים לבטיחות, יעילות אנרגטית ואיכות חיים רבה יותר גם בניידות עירונית, 15 שותפים מתעשיית הרכב, תעשיית הספקים, פיתוח תוכנה, מכוני מדע ומחקר חברו בשנת 2017 לפרויקט הגרנדיוזי, בשיתוף פעולה ומימון משרד הכלכלה והאקלים הפדרלי הגרמני(BMWK) . הפרויקט כלל בחינה של כלל ההיבטים החיוניים: דרישות טכניות עבור נהיגה אוטומטית בתנועה עירונית אקטיבית ומגוונת עם כלי רכב אחרים, הולכי רגל ורוכבי אופניים: זיהוי מדויק של סביבת הרכב באמצעות חיישנים שונים והבנה נכונה של מצבים. שילוב המידע המצטבר נועד לאפיין במדויק פעילות נהיגה ייעודית ומדויקת. כך למשל, רוחב הכבישים, המדרכות בכל אזור ואזור נבדק ונבחן באמצעות מפות דיגיטליות ובתקשורת עם גורמי תנועה אחרים. בהתבסס על כך, פונקציות נהיגה אוטומטיות יושמו כאבטיפוס ברכבי מבחן ונבדקו בתנאים מציאותיים.

בהצגה הרשמית של תוצאות פרויקט @CITY במרכז הבדיקות אלדנהובן, הדגימה מאן את הדיוק שהושג בגישה המושלמת של האוטובוס לתחנה, המאפשר לנוסעים נגישות אופטימלית לאוטובוס תוך שמירה על הגנת הצמיגים והפחתת הבלאי והעלויות. האוטובוס האוטונומי של מאן כבר שולט בתקשורת עם כלי רכב אחרים ליציאה בטוחה מהתחנה: כך למשל, כאשר האיתות השמאלי פועל, נשלח בו-זמנית אות אלקטרוני למכוניות אוטומטיות שמתקרבות מאחור, על מנת שיאטו עד אשר האוטובוס יעזוב את התחנה בבטחה. "פרויקט ה-@CITY איפשר למאן להגיע לתובנות חשובות בדרך להובלה אוטומטית באוטובוסים עירוניים והראה כיצד החברה יכולה להשתמש בפונקציות נהיגה אוטונומית, אך גם בתקשורת עם כלי רכב אחרים בצורה מושכלת בפעולה מעשית", סיכם וולטר שוורטברגר, מנהל הפרויקט.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן