למאן אוטובוס אוטונומי במינכן
חטיבת האוטובוסים של מאן מתקדמת עם השימוש באוטובוסים עירוניים אוטונומיים. כחלק מפרויקט המחקר מינגה (MINGA), החברה תשתתף בהפעלה של אוטובוס עירוני חשמלי עם אוטומציה בהפעלה אמיתית במינכן. האוטובוס העירוני האוטונומי יאפשר בעיקר חיסכון גבוה בעלות התפעול ובעלות הבעלות הכוללת (TCO). לדבר יש חשיבות רבה בשל מחסור בכוח אדם גדול בנהגי אוטובוסים בגרמניה.
פרויקט מינגה הוא מיזם משותף של תריסר שותפים, בהם עיריית מינכן, מפעילי תחבורה ציבורית, חברות ומכוני מחקר. התפעול המעשי של האוטובוס האוטונומי החשמלי מתוכנן משנת 2025 ואילך. את הפרויקט מממן המשרד הפדרלי לדיגיטל ותחבורה (BMDV) ב-13 מיליון יורו כחלק מהנחיית המימון 'נהיגה אוטונומית ומקושרת בתחבורה הציבורית'.
האוכלוסייה במינכן ובמחוזות השכנים גדלה מאוד בשנים האחרונות, ובד בבד גדל נפח התנועה בעיר. כדי לעמוד באתגר הניידות, דרושים שירותי תחבורה ציבורית חדשים מלבד השירותים הסדירים הקלסיים, כלומר שירותים "על פי דרישה" המסיעים נוסעים בנוחות וללא העברות. מכאן הצורך בפרויקט המיוחד.
הרחבת שירותי התחבורה הציבורית קשה למימון. גם המחסור בנהגים בפריסה ארצית מקשה. אפשר לפתור את שתי הבעיות עם אוטובוסים עירוניים אוטומטיים: הטכנולוגיה החכמה לא רק מפחיתה את הצורך בכוח אדם. גם עלות הבעלות הכוללת (TCO) יכולה להיות מופחתת עד 50 אחוז.
במאן זיהו את הפוטנציאל הזה בשלב מוקדם, ולכן עבדו באינטנסיביות על אוטומציה של האוטובוסים. הפרויקט החל לפני מספר שנים. לאוטובוסים מערכת נהיגה אוטומטית חכמה (ADS) עם טכנולוגיית חיישנים מפותחת במיוחד. במאן מציינים שהחברה כבר בדקה את הגישה האוטומטית לתחנות אוטובוס בפרויקט CITY@ וסימנה הצלחה.
לפרויקט נימגה מטרה דומה. שותפי הפרויקט מבקשים לבחון את פעולתם של דרכי תחבורה אוטומטיות, במיוחד במערך התחבורה הציבורית העירונית והכפרית. לשם כך יוקם מאגר נסיעה עם שלושה עד חמישה כלי רכב אוטומטיים לתפעול לפי דרישה וההפעלה המתוכננת. מתוכנן גם אוטובוס סולו אוטומטי.
מאן היא שותפה לחברת תפעול התחבורה הציבורית SWM, ומספקת אוטובוסים חשמליים מתוצרתה לחברה. האוטובוס האוטונומי ישמש בקו אוטובוס 144 דרך הפארק האולימפי, המאופיין בתיירות ופנאי. בשלב הראשון, פיילוט של האוטובוס העירוני האוטומטי הראשון יופעל בליווי נהג אנושי.