מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 08
לעמוד קודם

מערכות חדשות של ZF לענף ההיסעים

22/11/2023
זמן קריאה: 1 דק'

קבוצת ZF חשפה לאחרונה מספר חידושים בטכנולוגיות הקשורות לענף האוטובוסים, וזאת במסגרת תערוכת Busworld שהתקיימה בבריסל.

טכנולוגיית eMobility העדכנית ביותר של ZF הוצגה בתערוכה והדגימה כיצד ההתקדמות הטכנולוגית העדכנית מסייעת לספק תחבורה ציבורית נטולת פליטות.

מערכת ההינע החשמלית החדשה CeTrax משולבת כעת במלואה באופן מודולרי בקרבי האוטובוסים. עם הספק של 380 קילוואט, כולל תיבת הילוכים משולבת עם שלושה הילוכים, מערכת העברת הכוח של ZF מאפשרת להתמודד עם מדרונות תלולים יותר ועם מהירויות שיוט גבוהות יותר ויעילות רבה יותר.

חידוש נוסף מבית ZF הוא מערכת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, דגם EcoLife CoachLine, המתאימה למומנט מנוע עד 2,800 ניוטון מטר. תיבת ההילוכים היעילה משרתת יישומי רכבים בעלי עוצמה גבוהה ותובענית כגון מסלולים מפותלים ומאתגרים ומצבים עירוניים של עצירת נסיעה.

מערכת דיגיטלית אחרת של ZF כוללת קישוריות (ZF Bus Connect), והיא פתרון ניהול הצי הדיגיטלי של ZF לאוטובוסים עירוניים עם הנעה חשמלית, היברידית או מנועי דיזל קונבנציונליים. לכך מתווספת מערכת SCALAR המסייעת לניהול שירותי ניידות של אנשים לפי דרישה. היא עוזרת למפעילי תחבורה ציבורית באמצעות קבלת החלטות אוטומטיות מבוססות בינה מלאכותית בזמן אמת ואופטימיזציה של שירותים.

ZF גם הציגה חידוש בטיחותי מפתיע. מדובר ב-CMS City Bus CMS, המערכת הראשונה מסוגה בענף שמסייעת למתן, ואפילו למנוע, התנגשות צפויה תוך תמיכה בנוסעי אוטובוס לא מאובטחים. בלם היד האלקטרו-פנאומטי של OnHand לא רק משפר את בטיחות הרכב ונוחות הנהג, אלא גם משמש כטכנולוגיית אבן בניין לנהיגה אוטונומית.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן