מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 08
לעמוד קודם

רכבת מהירה משורק לבאר שבע

16/11/2023
זמן קריאה: 1 דק'

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דנה בקידום תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להקמת מסילות רכבת מהירות בין שורק לבאר שבע (תת"ל 111). על פי התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040, עד שנה זו יתבצעו ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בשנה ברחבי הארץ. בהתאם לכך המשרד מקדם, באמצעות רכבת ישראל, תוכנית אסטרטגית לרשת מסילות הברזל, שאושרה על ידי משרד האוצר.

התוכנית כוללת פיתוח משמעותי של רשת המסילות, חיבור מהיר בין המטרופולינים וקיצור זמני הנסיעה. על פי התוכנית, תוקם רשת מסילות היררכית בהפרדה בין שירות בינעירוני מהיר עד 250 קמ"ש לבין שירות פרברי אזורי במהירות של עד 160 קמ"ש.

לשם מימוש עיקרי התוכנית לחיבורם של ארבעת מרכזי המטרופולינים בתחבורה ציבורית מהירה, רכבת ישראל מקדמת בוועדה שלוש תוכניות תשתית לאומיות: תת"ל 79, הכוללת מסילות מהירות שיחברו בין מטרופולין באר שבע למטרופולינים ירושלים ותל אביב; תת"ל 65א' ותתל 65 ב', הכוללות מסילות מהירות במסילת החוף בין חיפה לב המפרץ לתחנת שפיים; תת"ל 111 למסילות מהירות לבאר שבע.

תת"ל 111 עוסקת בקטע המסילה שבין שורק לבאר שבע, באורך כ-60 ק"מ, מנקודת החיבור מצפון למסילת פלשת שורק (מתוכננת במסגרת תת"ל 79), דרך התוואי העובר סמוך לכפר מנחם ועד לחיבור עם תחנת הרכבת באר שבע צפון - אוניברסיטת בן גוריון.

המסילה המהירה תוקם צמוד לתוואי קיים של כביש 6, כביש 40 או המסילה הקיימת, וצמוד לקווי תשתית ארציים נוספים ובהם מסדרון מתח עליון אשכול נגב, קו הגז הארצי, קו קולחין ראשי הרי יהודה ושני קווי דלק.

התוכנית כוללת 28 גשרים, חלקם הגדול יוכל לשמש גם למעבר בעלי חיים ומבנים הנדסיים הנדרשים למערכות הרכבת והחישמול.

באזור שמורת פורה קובעת התוכנית מעבר אקולוגי בתחום גמישות של 800 מ', שהקמתו תתאפשר בד בבד עם מעבר המשכי מעל כביש 6 ובאותו המפלס. השפעות המעבר האקולוגי נבחנו בתסקיר שהוגש לוועדה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן