מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 10
לעמוד קודם

תג מחיר יקר לעמידה בתקני יורו-7

11/01/2024
זמן קריאה: 1 דק'

הפרלמנט האירופי הצביע לאחרונה בעד ההחלטה לאמץ תקני זיהום אוויר מחמירים יותר לענפים תובלה והיסעים, כלומר תקנות יורו-7. באיגוד יצרני הרכב האירופי, ACEA, לא כל כך מרוצים מהתקינה שבפתח, אולם שבעי רצון שהתקינה פחות מחמירה בהשוואה לתקינה שהוצעה בתחילה. ראשי האיגוד מסרו, כי לתקני יורו-7 יש עדיין תג מחיר כבד והם נמצאים בצומת קריטי מאוד בשינוי הענף.

חלק מיצרני האוטובוסים המובילים באירופה כבר הודיעו שאין בכוונתם להיערך לתקני יורו-7 בענף ההיסעים. המשמעות היא שהם לא יפתחו מנועי דיזל נקיים ויתמקדו בהנעה חשמלית נקייה.

"נותר בעינו שיורו-7 מייצג השקעה בעלת משמעות ליצרני הרכב, מלבד המאמצים העצומים שלהם להפחית פליטת פחמן", אמרה מנכ"לית ACEA, סיגריד דה פריס. לדבריה, "זה גם מגיע בהקשר גיאופוליטי וכלכלי מאתגר במיוחד, המסומן על ידי עלייה במחירי האנרגיה, מחסור בשרשרת האספקה, לחצים אינפלציוניים ומיעוט יחסי בהיקפי הביקוש של הצרכנים. אירופה צריכה יורו-7 פרופורציונלי שמאזן בין דאגות סביבתיות לבין תחרותיות תעשייתית."

דה פריס מסרה עוד, כי "אין ספק לגבי המחויבות של התעשייה לשיפור איכות האוויר. זו הסיבה שתעשיית הרכב כבר הזרימה משאבים רבים לתקני יורו-6 המעודכנים ביותר. ההשקעות האלו השתלמו."

באיגוד יצרני הרכב האירופי מאמינים שהגיוני לטפל גם בפליטה מזהמת של בלמים וצמיגים במסגרת יורו-7, שכן אלה רלוונטיים גם לכלי הרכב החשמליים. הרכיבים האלו יהיו מקור מוביל לפליטת מזהמי אוויר בכבישים בעתיד. עם זאת, מכיוון ששיטות הבדיקה לפליטות שאינן מהמנוע הן חדשות לחלוטין ולא נוסו עד כה, יש להבטיח את ההיתכנות הטכנית של היעדים החדשים האלו.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן