במרצדס נערכים לפעילות מוגברת בענף האוטובוסים
בחטיבת האוטובוסים של מרצדס סיכמו בסיפוק רב את נתוני המסירות לשנת 2023. נראה כי החטיבה מכרה כ-26,200 יחידות ברחבי העולם, ובכך עלתה בהרבה על הרמה של השנה הקודמת - תשעה אחוזים. הגידול במכירות היחידות "נבע בעיקר מהתאוששות בשוק האוטובוסים האירופי, שהביאה לגידול ממשי של 26 אחוז במכירות היחידות באירופה, ל-8,000 יחידות", אומרת החברה.
בשנת 2023 הניבה החברה תשואה מותאמת על מכירות של 4.7%, שהיא עלייה ממשית לעומת השנה הקודמת. בחברה טוענים, כי פיתוח שוק חיובי ויישום עקבי של אמצעי התייעלות אפשרו תוצאות אלו.
כעת מצהירה מרצדס, כי היא שואפת להשיג תשואה מותאמת על המכירות של תשעה אחוזים עד סוף העשור, בהנחה של תנאי שוק נוחים. מרצדס אוטובוסים מתכננת להגיע לשמונה אחוזים כבר בשנת 2025. התוכניות הן שהחברה תהיה רווחית יותר גם בסביבת שוק פחות אידיאלית.
הקבוצה הכריזה על יעדים אסטרטגיים. מלבד היעדים הפיננסיים, ההצהרות המעניינות ביותר של החברה הן שחטיבת האוטובוסים החשמליים הבין-עירוניים תשווק קרונות חשמליים מאמצע העשור עד 2030. מרצדס תשתף יותר את מערכת ההנעה החשמלית, הרכיבים והטכנולוגיות - בכל מקום אפשרי, עם משאיות המונעות חשמלית.
בחברה בטוחים כי זה 'עשור האוטובוס'. כיוון שכך, מתכוונים לנצל באופן הטוב ביותר את ההזדמנויות, ומתוך עמדת כוח להטביע את חותמה על השינוי עם המוצרים והשירותים שלה. לצד הרחבה עקבית של הפורטפוליו החשמלי, החברה מתכננת להתאים את היצע השירותים שלה ביתר שאת לצרכי הלקוחות המשתנים. יתרה מזו, במרצדס מתכוונים לקדם את הדיגיטליזציה של מוצרים ותהליכים כדי ליצור ערך מוסף נוסף ללקוחות ולהגביר את היעילות בחברה. יישום כל האמצעים יתרום לאסטרטגיה הוליסטית ממוקדת בלקוח.
במחקר של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) מעריכים שהביקוש לניידות ציבורית באוטובוסים יגדל בסך הכול בעשרה אחוזים בערך באירופה ובאמריקה הלטינית מהרמה שקדמה למגפת הקורונה ב-2019 עד 2030. תחבורה ציבורית מקומית עם אוטובוסים עירוניים צפויה להיות חזקה ביותר.
לפחות 90 אחוז מכל רכישות האוטובוסים העירוניים החדשים באירופה על ידי מפעיל צי, חייבים להיות של אוטובוסים בעלי אפס פליטה מ-2030 ואילך. אוטובוסים עירוניים מונעים חשמלית כבר נמצאים בייצור סדרתי מאז 2018; אוטובוסים חשמליים בין-עירוניים אמורים להיות בייצור סדרתי רחב מאמצע העשור.