קאטנובס מוסרת אוטובוסים המונעים במימן
יצרנית האוטובוסים קאטנובס (CaetanoBus) זכתה לאחרונה במכרז לספק עשרה אוטובוסים המופעלים במימן והמיועדים לתפעול בווינה (אוסטריה). פעילת התחבורה הציבורית ווינר ליניאן (Wiener Linien) אמורה להפעיל עשרה אוטובוסים מונעי מימן בקו 39A עד סוף שנת 2025. לאחר הליך מכרז אירופי, חברת קאטנובס, בשיתוף עם טויוטה, זכו במרכז לאספקת האוטובוסים מדגם H2.City Gold.
עם חנוכת מרכז מצוינות חדש לניידות חשמלית לאחרונה והמעבר המוחלט של שני קווי האוטובוסים לאוטובוסים חשמליים, מפעילת התחבורה הציבורית ווינר ליניאן מתמקדת כעת בפתרונות הנעה במימן כדי לקדם את יעדי הקיימות שלה. אוטובוסים H2.City Gold, כל אחד באורך 12 מטר ובעלי טכנולוגיית תאי הדלק של טויוטה, יתודלקו בתחנת המימן של חברות Wien Energie ו-Wiener Netze, במסוף האוטובוסים לאופולדאו. באמצעות מינוף תשתית המימן הקיימת, ווינר ליניאן שואפת לשלב בפעילותה באופן חלק אוטובוסים בהנעת מימן ולהבטיח מעבר חלק לתחבורה ציבורית נטולת פליטות.
מפעילת התחבורה הציבורית הווינאית תעבור לחלוטין לאוטובוסים המונעים במימן בקו 39A, המסיע נוסעים בין Heiligenstadt ל-Sievering, בשנת 2025. בשל מסלול עם שיפועים, מרחקים קצרים בין עצירות ונפח נוסעים גבוה, זה אחד הקווים התובעניים ביותר בעיר, וזו הסיבה שאוטובוסים המונעים במימן הם המתאימים להם במיוחד.
המפעילה מציינת, כי "במקור, אוטובוסים H2 יצאו למכרז עם האוטובוסים החשמליים מבוססי הסוללות. לאחר בדיקות אינטנסיביות עם אוטובוס H2, התברר שרכב זה אינו מתאים באופן אידיאלי לשימוש המאתגר במערכת התחבורה העירונית של וינה. לכן וינר ליניאן פתחה מיד במכרז חדש לרכישת עשרה אוטובוסים המונעים במימן. מכרז זה הושלם כעת, וממתין למסירות עד סוף 2025."
פיטר האנקה, חבר מועצת העיר וינה לתחבורה ציבורית מסר, כי "ווינה היא חלוצה בפעולות נגד שינויי האקלים. המעבר של צי האוטובוסים להנעה נטולת פליטות מתקדם במהירות. אוטובוסים חשמליים גדולים כבר פועלים בחלק הדרומי של העיר, ועשרת האוטובוסים המונעים במימן יגיעו בשנה הבאה לצפונה. עם המשרד להגנת האקלים והאיחוד האירופי, אנו משקיעים כ-90 מיליון אירו ברכישת אוטובוסים חשמליים ומימן ובפיתוח תשתיות - עדות לשיתוף פעולה אירופי מוצלח לעתיד ידידותי לאקלים."
מנכ"ל וינר ליניאן, גודרון זנק, מסר: "בשנים האחרונות העמדנו לניסוי כמה אוטובוסים המונעים במימן, במיוחד בחום קיצוני בקיץ, ולכן בתנאים קשים. בניגוד לאוטובוסים חשמליים, שיש להם יותר טווח בקיץ מאשר בחורף, תנאי החום מאתגרים יותר לאוטובוסים המונעים במימן. לחברה שאיפה ברף גבוה: להפחית את הפליטות תוך שמירה על איכות השירות. האוטובוס העירוני מדגם Caetano הוכיח את עצמו בהצלחה רבה במבחנים של מפעילת התחבורה הציבורית."